fredag, september 15, 2006

Snela prässtän

I samma bord som mig sitter en präst som med mesig, lite gnällig röst försöker lugna sin fru som ringer. Snälla du, jag kan inte prata nu… Men kan vi inte ta det när vi kommer hem…. För att jag inte kan prata just nu…. Meh. För att jag sitter på biblioteket! Men, jamen vi tar det när jag kommer hem. Jag kommer hem vid fem….. Men snälla….. Jamen, jag säger ju att jag sitter på biblioteket!!! Jag kan inte prata om det där nu….. Mmmm, nu lägger jag på. puss hej. Nej… För att det är folk som lyssnar…. För att jag sitter på biblioteket! Nej. Jag hämtar honom sen…. Mmm. Nej, vi tar det sen. Jamen, jag säger ju att jag sitter på biblioteket nu. Jag tycker om att sitta här. Nej, men jag kommer sen, nu lägger jag på, puss…. Men sötaste. Jag sitter på biblioteket nu och vill inte prata. Mmmm…. Nej, sen i så fall. Jaaa. Puss. Nej. Jamen, jag kan inte prata nu, snälla du, jag sitter på biblioteket och folk hör varje ord jag säger.

Och så vidare. När han sa att han sitter på bibblan och inte kan prata för kanske sjunde gången ville jag ta hans mobil och kasta iväg den. Eller i alla fall be honom att skaffa en fru med IQ som fattar vad man säger till henne första, eller åtminstone andra gången. Mer puckad brud får man leta efter. Jag är nästan nyfiken och vill träffa henne. Men bara nästan.