fredag, september 15, 2006

världens längsta inlägg om min filofax's innehåll samt lite om min återväckta dator

Jag vet inte vad jag har gjort men nu verkar datorn fungera lite mer igen. Jag var inne och pillade i nått med konstiga tecken och viruskollade och diskfraggade och fan vet allt men ta daaaa! Men nu är jag ändå paranoid och medveten om det, så jag ska ända be systersonen(det närmaste en datanörd jag kommer) bränna kopior på allt jag vill ha kvar. Plus originaltetris som jag har. Tetris är en bra hjärndödare vid t ex bakfylla(när man tröttnat på dirty dancing/the ring/sin city)

Jag satt på golvet förrut och plockade lite med saker (för att hyresvärden väckte mig imorse med porttelefonens brölande långt innan jag själv ville vakna, och mitt i en dröm, så efter det är man klarvaken med hjärtat klappandes i 210. Nu ska värden och elektrikern komma in och kolla på lägenheten. Men eftersom jag inte fattade om de ska kolla elen eller om elektrikern ska kolla om han vill bo här så har jag varit tvungen att plocka undan lite, vilket var bra för det behövdes men då hittade jag min filofax under en massa skräp och då fastnade man ju med den i en stund. Stackars elektrikern om han ska bo här, han kommer aldrig få vara i fred. Reducerad hyra eller inte, är det värt det? Men nu har mammas jobbarkompis, och Ss jobbarkompis plus en till halvbekant ställt sig på kö till min lägenhet i alla fall. Fan att jag inte kunde hyra ut den i andrahand men jag är rätt trött på insynen, lyhördheten och silverfiskarna och de kalla golven nu.)och hittade min filofax från 2003 och anteckningar från vad som hände vecka efter vecka. Ganska roade men fan vad jag fick fundera på vem fan J var, och innan jag kom på att de var två med samma namn hade jag gått igenom år 2003 i skallen flera gånger. Dessutom står det någonstans att jag och maria startade 'spinoza-klubben' men jag minns inte vad det handlade om.
Jag som klagar på att det aldrig händer saker i mitt liv ska börja med filofax-antecknande igen. Det ger en fina perspektiv. Men jag fattar inte, nu efteråt, varför jag inte bett en del flyga och fara från början. Med tanke på mina små anteckningar om personer i min omgivning så fattar jag inte varför jag bara lät dem hållas.

föresten är rubriken missledande, men det gråter väl ingen över. Gubbjäveln har rätt: Bloggar ÄR bara en massa pladder. Men vi pladdrare är i alla fall inte skitnödiga kvinnohatare som skriver kassa böcker...