fredag, september 15, 2006

att leva på ren dumhet

Kvart över elva sätter jag tänderna i frukostmackan. Min dator har ännu inte visat tendenser på att vilja haka upp sig eller bete sig skumt på ngt sätt. Det är som så ofta när saker är trasiga och jag lagar dem. Jag vet inte vad det är jag gör, men det funkar ju så jag är nöjd. Jag brukar skruva sönder hårtorkar, brödrostar och klockradiosar när de inte funkar som de ska och sen sätta ihop dem igen och hålla fingrarna i kors när jag stoppar i sladden och ser om det blev någon ändring.
Jag lever fortfarande. Jag vet inte om det är på grund av tur eller bara ren dumhet*



*Att jag är så dum att jag inte ens vet att jag borde vara död, så därför lever jag bara genom ovetskapen. Fast i fråga om datorn så är det ju inte jag-jag som gjorde något, utan det var väl mest datorn själv. Duktig Dator!