onsdag, september 13, 2006

Anal

Seriöst. Inse. Jag är lika trött på den här flytten som ni är, eller mer, men inse att jag ska packa ihop mitt liv till kanske två väskor på ungefär en vecka och sedan ställa sakerna hos syrrans vind där det är kallt, spindelfyllt och det dessutom spökar.

Eftersom jag är ganska(mycket) anal med en stor del av mina saker så är det inte ett tillstånd jag är alltför nöjd med. Jag gillar ju inte ens när andra använder min dator. Besökare får välja vilken mugg de vill i skåpet i alla fall, men inte låna vilka böcker som helst. Fast det beror på vem det är som vill göra vad här hemma.

Nu ringde E och jag blev ledsen i örat på henne. Illa. Jag ska nog duscha nu, besöka socialfallskontoret och fråga om flyttbidrag och vad det nu var jag skulle fråga om.
Senare ska jag med mamma *hmpf!* syrran och E på Bra Begagnat på Aspholmen. Minns inte varför vi skulle dit. Hade hellre bara åkt med syrran och E för kära mor har en trendens att alltid lägga sordi på vår humor. Och idag kommer jag bara vara skapligt cynisk och syrlig mot henne ändå. Inte vidare moget av mig. Inte vidare trevligt. Kärring. Men tack för maten jag fick förra veckan.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jag gillar hur du skriver, det piggar upp att titta in här, även när du är anal :)
Jag hoppas att det löser sig med flytten och att du får med dig det du behöver för att må bra!

13 september, 2006 13:35  
Blogger vandrarvild said...

tack tack! :) Well, vad gör man: jag hade en jäkligt kass morgon och sen har datorn strulat så pass att jag inte vågar stänga av den nu. Eller lyssna på musik samtidigt som ngt annat. frustrerande som fan. :(

13 september, 2006 20:18  

Skicka en kommentar

<< Home