fredag, september 15, 2006

o-värd

Min hyresvärd är aningens... lustig.
Han har kommenterat hur jag möblerat en gång innan och sagt i förbigående till nån elektriker "Ja man kan ju inte bestämma hur de ska möblera" angående att jag har sängen i hallen.
Nu idag säger han " Och jag gillar de här fönstrena, visst är de fina! Fast nu är det ju gardiner i vägen" och ännu nån kommentar om mina saker inför mannen som kollar på lägenheten åt sin son. Ursäktande mina grejer och min stil.

MEH. HALLÅ! I´M RIGHT HERE!

Ännu en sak jag inte kommer sakna: Hans försök att vara trevlig men som bara blir plumpa när han avslöjar sina fördomar om[arbetslösa, soc.fall, skåningar, hippies, o s v].

Jag vill inte ge honom en nyckel för att de ska kunna kolla lägenheten. Anal-Lena talar igen. Jag vill inte släppa in okända här när jag inte är hemna. Jag menar; jag är ju inte ens riktigt bekväm med att mamma vattnar blommorna. Och att ha okända som är inne bland mina saker och kanske öppnar mina skåp, och garderoben... Nej tack. Fast det är väl inte ens analt egentligen; att vilja ha ett privatliv.

3 Comments:

Blogger vandrarvild said...

japps, det funkar bra. Det är mörkare där och mindre insyn än i rummet. :) När flyttar du då?

15 september, 2006 20:53  
Blogger Gudinnan said...

Men HUR ser en sådan hall ut då? Om jag hade sängen i hallen skulle jag få hoppas över den för att komma in i köket, vardagsrummet och toaletten. Nyfiken =)

16 september, 2006 22:49  
Blogger vandrarvild said...

min hall är L-formad, typ en rak del rakt in i rummet och där den blir större och köksdörren och toadörren ligger finns plats för sängen. Hade skrivbordet här tidigare men jag föredrar att ha sängen där faktiskt. det är mörkare än här inne.Fast man hör en del från trappen men det behöer ju inte vara så i alla lägenheter.

17 september, 2006 22:47  

Skicka en kommentar

<< Home