torsdag, augusti 10, 2006

tre

Tre månaders uppsägningstid på lägenheten, säger hyresvärdinnan när hon ringer för att upplysa om att fönstrena ska målas. Tre månader och de har en egen kö så att sätta ut en annons gillas inte, nejnej. Men om de har någon som kan ta lägenheten på en gång vet de inte, och inte verkar hon vilja kolla det heller, för att jag ska kunna komma iväg.

Säger jag upp lägenheten till första september flyttar jag ut till första december.
December. Det är vinter då. Nära fyra månader dit. En evighet. Jag vill släppa taget nu, inte om nära fyra månader.

Om jag skiter i att betala hyran då, eller har en dunderfest igen, fram till fyra på morgonen, eller drar hem en massa människor hit som de skulle betrakta som "skumma typer". Hm.
Jag ska nog tjata på dem lite, fråga om de inte kan höra med någon på den påstådda listan om nån vill flytta in i ettan snarast.

Hm.
Fast till december hinner jag ju söka en jävla massa jobb, å andra sidan.

men fan. december.

5 Comments:

Blogger deusexmach said...

Men ååååh nymålade fönster!...och du som funderade på att flytta.

I december får man julklappar

10 augusti, 2006 19:46  
Blogger vandrarvild said...

Om man har familj, ja, annars blir det inget alls.

jaaa, de ska måla om fasaden med. NU kan jag ju inte flytta! Fatta, fasad! MÅLAD! Wo hooooo!

eller inte. Jag vill flytta nu ju. inte om nästan FYRA månader. bajs.*dagens pubertala inlägg*

10 augusti, 2006 20:22  
Blogger Jesper said...

Visst är det tre månaders uppsägningstid, men nog fansikens kommer någon att vilja hyra den snabbare än så! Stor, central lägenhet, stora fönster... Folk kommer stå på kö och banka jättehårt på dörren för att få den.

12 augusti, 2006 09:24  
Blogger vandrarvild said...

Jesper: Jo, men jag får ju inte sätta ut en annons eller nått, utan de ska ta från sin egen kö, sa värden... Surt som fan är det i vilket fall, för hade jag annonserat hade jag kunnat vara härifrån om två veckor.

14 augusti, 2006 11:59  
Anonymous Anonym said...

Keep up the good work
Tile companies orange ca

30 december, 2006 14:31  

Skicka en kommentar

<< Home