måndag, augusti 07, 2006

going home

Jag har hemlängtan. Jag vill inte åka hem, men jag vill hem. Jag vet, veligt kanske, men det är känslan hemma som jag saknar; den där stunden när jag kanske står i köket och får en liten insikt, eller när jag sitter i fönstret och känner att jag har en plats på jorden. Här med D är allt så mycket "Vi" mer än "jag" även om det knappast är något negativt.

Även om jag inte vill åka, och D säger "stanna kvar" så måste jag hem igen. Det är dags. Fan. Jävla femtio fukking mil till en stad som jag gillar mest av gammal vana. Jag råkar bara bo där. Den överraskar mig inte längre, jag vet alltid var jag ska hamna och jag känner mig inte vidare hemma.
Men Örebro har i alla fall en fet jävla medeltidsborg mitt i stan. Det är faktiskt rätt coolt.

4 Comments:

Blogger deusexmach said...

Skåne är ju sprängfyllt med slott och herresäten, det knäcker ju en halvdassig klaustrofobisk borg när som helst.

07 augusti, 2006 11:32  
Blogger Peter Madison said...

"...till en stad som jag gillar mest av gammal vana. Jag råkar bara bo där...." Hmm....varför har vissa av oss en sån obotlig längtan? att bita oss kvar i något som, egentligen, inte betyder sååå jävla mycket?? Weird. Själv har jag ju den fiiiina naturen och närheten till fjällen.....öhh....skit på mig! Har inte åkt lagg sen jag vet inte när.... Du har rätt, ett miljöombyte skulle göra mig gott, frågan är bara var??

07 augusti, 2006 11:41  
Blogger vandrarvild said...

Deus, darling; malmöhus är en fjantig skokartong, men visa mig gärna någonting COOLARE snart så kanske jag känner mig lite mer manad.... *haha*

Madison: Jag tänker att det enda jag skulle sakna hemmavid är skogarna. Skåne har inte samma slags skog att erbjuda, inte det där troll-skogslika mörka som man vill gå vilse i. Här är det bok- och ekskog, typ. Det är inte samma sak. Annars spelar det inte så stor roll vart jag bor egentligen, nära til vatten och skog är ju en bonus, helt klart. Men när man är hemmatrött måste man vidare. Och, intalar jag mig, det är ju faktiskt inte värre än att man flyttar hem igen efter ett tag, om det känns bra. Man måste nog rota sig i sig själv, framför att välja en plats och känna att "Här måste jag leva". Sånt kan ju kännas lätt klaustrofobiskt.

07 augusti, 2006 11:50  
Anonymous Anonym said...

Where did you find it? Interesting read Oxycontin purdue Swelling of eyes from allergies small business health insurance premium Zithromax treatment chlamydia where to order ritalin New carlisle dental insurance

05 februari, 2007 10:28  

Skicka en kommentar

<< Home