måndag, augusti 07, 2006

Kära SJ.

Ibland, som nu när jag hittade en biljett hem för under 400 kr, så tycker jag att ni ändå kan vara ett rätt HYVENS* företag och även om jag får sitta vid gången på kräktåget X2000** så kommer jag hem för 375 kr***, och det passar en fattiglapp som jag själv alldeles utmärkt.


*Hyvens är ett roligt ord. Lagom skittöntigt med underbara 40-talsvibbar. "Han är en hyvens kille". Jag vet inte om jag ska skratta blod eller rysa av välbehag.
** Jag blir åksjuk på de där jävla tågen. Man sitter väl okej men jag mår alltid illa framåt slutet och vill vara framme i Malmö/Mjölby gärna en halvtimme för tidigt. Men nu snackar vi om SJ. Orden "för tidigt" existerar inte i deras vokabulär.
*** Hade kunnat komma hem för 298 kr med men hade ingen lust att kliva upp halv sex.