måndag, augusti 07, 2006

detta nådens år

Jag brukar själv sällan läsa igenom sångtexter nogrannt när jag ser dem i en nätdagbok eller en blogg: För detta ber jag nu om ursäkt, ty jag har nyss hört texten till den här Ane Brun-låten och jag är kär igen. Denna ständiga kärlek till det eteríska andliga svårfångade:
"Such a common bird"(av Wendy McNeill) är en av mina nya favoritlåtar med henne och med det måste jag nog erkänna mig som ett Ane Brun-fan, detta nådens år 2006.
Ni slipper läsa hela texten. Jag är snäll idag.

We want freedom for ourselves
but we can´t give it to each other
We want peace between nations
yet we battle with our lovers
we´re blinded by billboards
and trying to get ahead
choking on ambition
and the words left unsaid



2 Comments:

Blogger Marie said...

wow... får nog kolla upp ane brun

07 augusti, 2006 13:58  
Blogger vandrarvild said...

Klart du ska! :) Hon är hur bra som helst.

07 augusti, 2006 18:36  

Skicka en kommentar

<< Home