söndag, augusti 20, 2006

nattmacka

Jag vet att det är dumt av mig. Jag borde verkligen inte bry mig. De vet ju inget om mig egentligen. Min dygnsrytm är inte som mina grannars. De sover nog snart, allihop, men jag, jag käkar kvällsmacka. När jag står i köket och brer en macka skäms jag över det. För att jag äter när klockan är efter elva på kvällen.
För att jag antar att de ser mig. Ifall de tror att jag äter mitt i natten bara för att äta.

Medvetenheten irriterar mig, men inte lika mycket som insynen in i mitt hem och mina vanor.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Åh, herregud... om dina grannar skulle reagera på den faktiskt mycket naturliga tiden för nattmacka så undrar jag vad mina tänker när jag gör nattmacka kl 3-4 på natten :)

21 augusti, 2006 02:51  
Blogger vandrarvild said...

jo, men de ser jag rakt ner i mitt kök, ser ju om jag tar lite extra socker i téet med, o s v. Det är klart att de inte sitter och kollar hela tiden, men jag är så medveten om att de ser in att jag ibland inte vill vara i köket. Vilket är synd, det är ett bra trevligt kök och det är där jag sitter och slår upp i böcker och så, men ibland vill man hellre sitta omedveten om sånt.

21 augusti, 2006 09:55  

Skicka en kommentar

<< Home