söndag, augusti 20, 2006

Jag är så jävla tvättig

Inse att klockan är strax efter nio på morgonen.
Jag är vaken. Påklädd.
Du har rätt. Det är så det är.
Tvätt-tid.
Mellan 07.00 - 13.00
Jag pratar med Kaptenen på msn om lyxkryssningar och gyroskraft mellan besöken i källaren.


Jag tänkte på ordet tvätt-tid.
För om man skriver ihop det blir det ju tre T på rad, vilket borde betyda att nån regel gäller även där som på alla andra liknande fall, som gör att man tar bort ett T. Tvättid.
Men då ser det ju helt felstavat ut. Ungefär som tvättig. "Du är så tvättig" = du är ren/gillar verkligen att tvätta/ du är som illaluktande smutstvätt. Tvättid.
Tvätt-id(kod för att komma in i tvättstugan)
Tvät-tid.

*Hmmm....*

Sen är "tvätt" ett ord som ser felstavat ut när man skrivit det några gånger. Testa själv. Tvätt tvätt tvätt tvätt.

Tilläggas bör att jag sovit kanske fyra timmar inatt.

5 Comments:

Anonymous Anonym said...

tvätt tvätt tvätt, jag tycker det låter som ett fågelläte

20 augusti, 2006 11:10  
Blogger vandrarvild said...

ja, kanske det. Eller namnet på en mutter som man har i båtmotorer. "Det fattar en tvätt i den här, din tvätt är helt utsliten..."

20 augusti, 2006 11:24  
Blogger Grus said...

Du når nya oanade höjder i ditt bloggande... ;)

Tvätt tvätt-eli-tvätt tvätt!

21 augusti, 2006 00:59  
Blogger vandrarvild said...

Grus: Jag vet. Jag spränger verkligen gränser med mitt språk.........
Men jag är en sån där som tycker det mesta är väldigt roligt när jag är trött... Plus att alla ord låter underliga om man säger dem tillräckligt många gånger efter varandra. :)
Säg Senap några gånger, eller gurka.
Sen återkommer du till mig med ditt resultat, oki?!

21 augusti, 2006 10:08  
Anonymous Anonym said...

Jag och ett gäng kompisar skulle se hur länge vi kunde vara vakna en midsommar. Vi var några få tappra som lyckades hålla ut i tre dygn. Sen brast jag ut i gapskratt varje gång nån sa smed till mig.

22 augusti, 2006 17:47  

Skicka en kommentar

<< Home