söndag, augusti 20, 2006

Från helvetet

Det finns få saker som retar mig till vansinne som badkarsfronter gör.
Jag önskar mig ett badrum där badkaret är inmurat i kaket sådär fint som Jesper och Lotta har det, och Martin.
Det är inte utan att jag är lite avis på deras badrum.

Badkarsfronter kommer från helvetet, eller "Platsen-där-saker-som-ska-reta-upp-människor-tillverkas-på-löpande -band. Badkarsfronter, klistergegg efter plåster, trasiga dragkedjor eller skosnören när man har bråttom: Allt det tillverkas där, och under tiden, just ovanför tillverkningen, sitter en fet moderat gubbjävel och gnuggar händer över all irritation han skapar.

7 Comments:

Blogger Grus said...

Jag körde gaffeltruck på ett VVS-lager ett tag och de där fronterna ställde till problem där också kan jag meddela. Badkaren var lätta att hitta men sedan skulle de matchande fronterna letas upp och dom trillskades alltid.

21 augusti, 2006 01:03  
Blogger Grus said...

Förövrigt vill jag ha ett massivt fristående badkar på mörkt trägolv. Yeah, like that will ever happen här ute i miljonprojektbetongen...

(Och det var jag som tog bort ett inlägg ovan på grund av felstavning de-luxe.)

21 augusti, 2006 01:05  
Blogger vandrarvild said...

Du ser! Ja har rätt: FRÅN HELVETET! *haha* Varför förvarades de inte tillsammans på en gång då, badkaren och fronterna som hörde till?

Själv vill jag nog ha ett badkar som är lite nersänkt i golvet, med en ställning som man kan lägga över och luta böcker på, med en bra läslampa. Sen spelar det mindre roll hur allt ser ut. Eller, ett badkar med lejonfötter är jag bara sååå svag för. jag är hjärntvättad.

vad var det du stavade fel på då? *nyfiken, oki?!*

21 augusti, 2006 09:59  
Blogger Grus said...

Varför prylarna inte låg tillsammans, vilket vore det smart, är ett mysterium som förblev obesvarat. Antagligen för att fronterna är ena dryga j-vlar som inte klarar av att umgås med några andra badkar, handfat eller toalettstolar.

Jag stavade fel mest hela tiden i det inkägget verkade det som och det var mängden (5+) som fick mig att ta bort det. Ett eller två släpper jag gärna igenom men någon form av standard får man ju försöka hålla. ;)

21 augusti, 2006 13:55  
Blogger Grus said...

Typ som nu när jag skrivt "smart" istället för "smarta" vilket ger en viss irritation men är inget jag orkar ta bort och börja om för...

21 augusti, 2006 13:56  
Blogger Grus said...

Och bara för att jag verkligen ska äga den här kommentar-tråden så kstar jag in ett svar till bara sådär för att ta plats. Yeah yeah, helt crazy å så.

21 augusti, 2006 13:57  
Blogger vandrarvild said...

Oki, jag håller det kort: badkarsfronter = otrevliga. Och jag skiter i slarvfel, reagerar mest på särskrivningar. Min pojkvän tycker jag är rätt anal med det där, något som får mig att flina till eftersom ordet ANAL är rätt kul och tanken att vara stjärthålig ter sig rätt underlig för mig.

24 augusti, 2006 17:17  

Skicka en kommentar

<< Home