fredag, augusti 18, 2006

instant karma

Jag vill inte kalla mig själv korkad.
En person som är korkad uppvisar ett konstant korkat beteende än andra som bara faller in i korkade tillstånd, och även om en korkat person emellanåt faktiskt lyckas vara smartare än vad man någonsin väntat sig så är de ändå korkade i slutänden.
Så jag kallar inte mig själv korkad.
Jag föll in i ett tillfälligt korkat tillstånd nu när jag inte såg helheten i det hela.
Varför har jag haft all den här lediga tiden, om det inte var för att jag skulle skriva?

Ringde Darling igen och han hade mycket kloka saker att säga om kreativitet och skapande.
Men det var först efter att han berättat om sin inskrivning på arbetsförmedlingen. Jag fick inte riktigt in ett 'Välkommen till min värld' förrän i slutet. Alles gutt, eller vad det nu heter. Han kom med ett skitsmart förslag om hur jag ska få översikt på saker medan jag skriver, men vart fan är alla mina post it-block?
Jag tänkte på kritik med, vilka som jag litar mest på när de ger kritik och positiv[a k a "possetiv"]feedback, men varför litar man egentligen mer på vissa än på andra? Är det graden av öppenhet mellan mig och den personen som gäller, eller är det bara karisma och trovärdigheten hos dem som person?


Min fredagsångest dämpades snabbt när jag pratade med syrran som ska in hit till stan på systersonens fotbollsmatch.
Inte för att jag gillar fotboll, men jag har aldrig sett honom(ja, systersonen)spela så jag ska ta mig dit om en halvtimme tänkte jag. Det är ju några meter till eyravallen. (Ooops, sorry BERHN ARENA heter det ju. *fnys* Jag kommer säga eyravallen ändå. Skiter väl i om berhn sponsrat kukförlängarbygget eller inte. Fult som fan är det i alla fall. När är det egentligen okej att lyncha en arkitekt???). Sen ska jag se om jag kan få syrran att köpa godis till mig. Mammas förslag "Ät morötter" kändes aldeles för hälsosamt; jag vill ha socker-KNARK. Nu.

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jag säger också Eyravallen, det heter så i min hjärna. (Några gånger har jag ändå lyckats säga rätt) Och hur många gånger har jag blivit rättad av mina kompisar där i stan? Orkar inte räkna!

22 augusti, 2006 17:39  

Skicka en kommentar

<< Home