onsdag, februari 22, 2006

rötjut

Vågar jag avslöja att jag faktiskt kollade på Melodifestivalen i lördags?
Om jag i samma veva avslöjar att jag och D vann TP då? För att det kanske fungerar som förmildrande omständigheter. Hoppas jag.

I alla fall suckade och Åååh-ade jag som fan över kläderna deltagarna bar. Som han Magnus i läderbrallorna i ljustbrunt skinn tillsammans med en ljusblå väst. Färgblindhet har fått ett nytt ansikte.
Och va fan har hänt med Andreas Johnson? När klev han över i nån slags transvestit-fålla och sjunger läskigt kass britt-pop?

Jaja, rödvinet vi drack fungerade finfint.



På TV pratar de om den svenska vampurrullen "Frostbiten" som jag vill minnas har premiär nu på fredag.
Jag har lovat D att inte se den. Dyrt och heligt. Han har nämligen sett den redan.
Så jag måste ju givetvis se den. Så snart nån bränner den till mig.
Eller de visar den på SVT. Whatever som works för my ekonomi.
Det dröjer några år kanske. Kanske har D glömt mitt löfte tills dess.
Kanske är jag road av svenska pinsamma vampyrrullar vid det laget. Och har skrivit något mycket bättre själv.

Men varför måste man ta med ALLA klyschor i en film? Okej att det är roligt att bre på som fan med kors och speglar och hugga pålar i hjärtat på lik men faaaaaaan så förutsägbart.
Jag gillar vampyrer. Därför gillar jag inte när man förlöjligar dem.

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

jag lovar att vi inte har förlöjligat en enda vampyr i filmen. De vampyrer som vi visat den till har alla tyckt den var lite rolig, och kunde i vissa fall känna igen sig..

24 februari, 2006 19:57  
Blogger vandrarvild said...

hahaha. Okej, jag ska ha det i åtanke om jag, mot alla odds, ser filmen. Jag är dessutomm inte så förtjust i den klassiska vampyrens dilemman; som det här med speglarna t ex, varför ska de inte synas i spegeln, de har ju f f kropp? Spegelbilden hänger ju ihop med en gammal syn på själen, om jag inte minns helt fel. O s v o s v

25 februari, 2006 10:43  
Anonymous Anonym said...

ah. Men är det du ser i spegeln sanning även om du har en fysisk kropp? Det kanske är en repa på spegeln, har du då en repa på dig?
Gamla speglar innehöll ofta silver, vilket vampyrer fruktar (liksom varulvar)
De höll sig därför borta från speglar..

Men jag här avslöja att vampyrer faktiskt har en spegelbild! Det konstiga fenomenet med att de inte skulle ha en spegelbild uppstår när man filmar en vampyr som i sin tur står framför en spegel!

26 februari, 2006 03:43  

Skicka en kommentar

<< Home