lördag, februari 18, 2006

musik

Jag blir alltid så lycklig av nyupptäckt musik.
Jag har bokstavligen varit musikaliskt efterbliven i några år, en period när jag inte brydde mig mycket om musik utan läste böcker istället och höll mig till musiken som jag redan hade hemma.

men nu är jag törstig igen, jag vill ha allt, musik dygnet runt, komponera en perfekt playlist till mig, jag dricker mig otörstig med vaken blick och huvudet lutat lite för att musiken lättare ska rinna in i huvudet, skvalpa runt där och emellanåt orsaka utbrott i min något rossliga strupe i form av falska toner genom munnen. jag nynnar konstant, omedvetet med, tydligen.

och det känns lite som att vara ständigt nykär.

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Men är det inte det du är då? Nykär?

21 februari, 2006 15:08  

Skicka en kommentar

<< Home