tisdag, augusti 23, 2005

om jag hade pengar

Vad ska jag ge min mamma i 60-årspresent? Jag är pank och utan idéer och det som vore bäst är om jag kunde tillverka det själv på en vecka på en kostnad av kanske 50 kr.
Om jag hade pengar skulle jag ge min mamma en kryssning eller en resa till Grekland.



Man ska göra det man är bäst på,det som man tycker är så roligt att tiden bara försvinner när man gör det; det är vad man kan tjäna mest pengar på.

Då borde jag alltså; skriva. Diskutera med människor. Jag gillar att prata med folk med. Vad kan man jobba med då?
Det är rätt kul att prata en del i telefon med. Tydligen har jag minne för namn och ansikten och nummer och har en förmåga att alltid lyckas skaffa vänner och länka ihop folk på olika sätt...
Dessutom läser jag skitsnabbt och älskar böcker.

Men vad ska man jobba med då? På nån kurs jag gick för några år sen sa nån att jag borde bli radiopratare/ agent till artister/AD-assistens/författare.

Jag vill hellre bara få en enda träff.
Det är för mycket att välja mellan annars.
Och det där med 'författare' kom inte som nån större överraskning; det bestämde jag mig för när jag var fyra.

3 Comments:

Blogger Kaptenen said...

Bli lärare:) Då får man prata dagarna i ända.

23 augusti, 2005 15:05  
Blogger crrly said...

Jag gjorde nåt sånt där test på AF nån gång och fick svaret BONDE.

Hmmmpff.

23 augusti, 2005 17:14  
Blogger vandrarvild said...

Bonde? oj.

och jag vill inte bli lärare, finsn det inga lärarjobb där man slipper osnutna skitungar? *hehe*

28 augusti, 2005 22:26  

Skicka en kommentar

<< Home