fredag, augusti 19, 2005

Bok

Dagens inköpta böcker: Nina Holmkvist 'Kostym' och Umberto Eco 'Baudolino'.
I Wadköping har de ett antikvariat, med pocket för tio kronor.
Pia och jag brukar alltid säga att han som har butiken är fin. Det är han. Fast han är mer Pias smak än min.
Jag pratade lite böcker med honom idag - det föll sig av nån anledning naturligt....- och sa att det är en av de sju dödssynderna att göra sig av med böcker som han sa att han gjorde.
Jag skulle aldrig göra mig av med en bok, oavsett hur illa jag tyckte om den.
Jag skulle ställa den nånstans där jag inte ser den bara.
Jag är bokrasist. Jag vill ha mina fina bra böcker på en plats, och de jag inte gillar lika mycket hamnar längre ner. Jag placerar dem efter hur jag känner inför dem. Ingen bok är lika under Lena-gudinnans granskande öga.

4 Comments:

Blogger Karin said...

"Men mina böcker får du aldrig" tänkte jag när skilsmässan skulle göras upp, och jag är enig med bokhandlaren, böcker borde man aldrig kvitta seg med! Nu ville ju inte exen ha dem ändå (är det därför vi inte är tilsammans längre?), så det ordnade ju seg.
En annan fråga: Var hittar jag det Gogolsitatet du har på bloggen?

20 augusti, 2005 12:01  
Blogger vandrarvild said...

minns inte vart jag hittade citatet, det var flera år sen nu.

20 augusti, 2005 13:45  
Blogger crrly said...

Det är inte den bokhandlaren vi diskuterade häromåret va? Han som jobbar som lärare samtidigt, som jag träffade på ett bröllop och som är tillsammans emd en tjej jag kände ett tag...?

Jag bookcrossar, det är kul faktiskt, trodde aldrig jag skulel tycka det. Där kan man göra sig av med all chick lit!

20 augusti, 2005 20:17  
Blogger vandrarvild said...

VA fan,det kanske ÄR samma kille. Smal, lång mörk, ganska snygg på ett lite alldagligt sätt. Inget speciellt egentligen. Jag kan fråga honom om han jobbar som lärare nästa gång jag är där, går ju förbi där en del numera.

21 augusti, 2005 13:10  

Skicka en kommentar

<< Home