tisdag, augusti 23, 2005

Att sälja sig billigt

En gång frågade jag bara helt apropå ingenting en tjej på lunarstorm hur många läsare hon hade på sina dagböcker. Flera hundra varje dag sa hon. Sen skrev hon:
'Det är för att jag har sexanspelningar med i rubriken, det funkar skitbra. Folk läser ju i allafall, det är ju meningen.'

Jag minns att jag tänkte att det är att sälja sig billigt. Att jag hellre har färre läsare än en mängd läsare som sitter och halvrunkar vid datorn och läser ens inlägg för att man KANSKE skriver nått om sex som det kan de tända på.
Jag minns att jag dessutom tyckte hon verkade ganska korkad. Glättig.
Hennes dagboksinlägg hette alla nått med 'slick' och 'sug' och 'sex' fast när man kollade på själva inlägget så var det glassar hon slickade på och 'sex bullar hade hon käkat när hon fikade hos polaren' och 'sug på den du gubbjävel'.
Falsk marknadsföring?

Och varför alla dessa sexanspelningar för att få uppmärksamhet?
Är all uppmärksamnhet bra uppmärksamhet, och därför måste man anspela på att man är en korkad lättfotat bimbo?
DET är att sälja sig billigt.

Jag tycker lite synd om alla de människorna där ute.
Kvinnorna mest, som tror de är något bara om de är ett bra knull för mannen.
Någon som män kan runka inuti.

I helgen var jag på Pastabaren här i stan och vi delar bord med två tjejer i 20årsåldern som pratar sex hela tiden. Högt. Med varandra. Så att alla kan höra.
Jag kan ju inte låta blir att höra eftersom de sitter intill mig vid samma bord.
Sen ropar de dit en passerande kille som jag inte tror de kände innan men som givetvis nappar för han är ganska vanlig och inte så tuff och tjejerna är ju bimbos och de ylar ju dessutom om att de har sig själva på film, vill han se?

Det är klart han vill.
Så han sätter sig jättenära den ena hårt blonderade tjejen.
Och sen så visar den andra tjejen, även hon hårt blonderad och med ögonbryn som streck i pannan, en film hon spelat in på sin videokamera.
På sig själv.
När hon strippar.
Jag ser inte filmen själv trots att jag sitter bredvid men de kommenterar ju själva hela tiden 'Där är jag, kolla min piercing, snygg va? Men guuuuuba vicken stor rumpa jag har'
Den vanliga killen mitt emot mig stirrar och gapar och jag tänker
'Jaha, snart välter väl bordet, han kommer inte kunna resa sig på en timme efter det här. Smakfullt.'

Jag har god lust att säga till honom att han inte kommer få sig nått alls.
Jag har god lust att sätta igång en diskussion med de där tjejerna och fråga om de vet varför de säljer sig så billigt.
För de gör ju det tyvärr. Det är tragiskt som fan.

Jag misstänker att de skulle komma med svar som 'men du är ju ful så du ska hålla käften!.

Det är kanske inte riktigt vad jag anser vara bra argument.
Så jag håller käften och gör nån suckande min mot Elin på andra sidan bordet. Elin skrattar, jag tror hon förstått precis vad jag tänkte.
Ja,Herrejävlar.
De satt kvar när vi gick.

Igår när jag skulle gå och handla ser jag den ena tjejen igen. Hon med ögonbryn som streck i pannan. Hon är på stan med sin mamma.
En elak del av mig vill gå fram och fråga om inte jag också kan få se den där strip-videon med henne, hon kan få betalt!
Bara för att jag vill se hur hennes mamma reagerar.

Givetvis håller jag käften.
Givetvis tänker jag så snart jag tänkt den elaka tanken att det är helt under min värdighet.
Men tanken finns ju där ändå.

..och nu tycker jag bara synd om dem båda och tänker hela tiden på det där att vara nått som männen runkar i.
För det är ju så en del killar har sex.
De älskar inte med kvinnan. De runkar inuti.

2 Comments:

Blogger Kaptenen said...

Det gäller att ha balans mellan värdighet och fiskandet av bekräftelse. "Någon som män kan runka inuti." Det borde vara förbjudet att skriva så...

23 augusti, 2005 15:08  
Blogger Unknown said...

Det är ju helt otroligt. Har det här verkligen hänt? Hemskt hemskt, jag tycker synd om flickorna om de tror att de måste vara sex-objekt för att bli omtyckta och sedda.

Sen håller jag inte med kaptenen ovan. Man får visst skriva så.

23 augusti, 2005 22:57  

Skicka en kommentar

<< Home