fredag, juli 22, 2005

Que blogg?

Min systerson står här igen för fjärde gången idag och snackar lite. Mär jag säger att jag bloggar lite emellanåt så säger han att han inte vet vad det är.
För att vara ett nutidsfenomen är det få som vet vad det är.
Jag säger att det är en slags dagbok på nätet, för det är väl en enkel förklaring av det hela.
Vid fråga om nån läser det jag skriver säger jag att jag inte har en aning. För det har jag ju inte, men jag skriver ändå.
För att dämpa den här extrema skrivklådan jag bär på; det pirrar och vrider sig i hela kroppen.
Imorse på bussen hit så funderade jag igen på karaktärerna i min framtidsberättelse, om en av dem ska ha en koppling till en annan; en räddning av henne som barn kanske. Jag får se.
Mest av allt funderar jag på den andra berättelsen, sagan. Det är som om den har ett eget rum någonstans i trakten av mitt mage och hjärta och om jag fokuserar där så öppnar sig ett titthål och titthålet suger in mig i sin egen lilla värld där alla i sagan befinner sig. Jag ska såra henne ikväll, fast det är inte meningen, men hon måste såras för att kunna helas.

nu har jag lunch.