fredag, juni 22, 2007

en midsommardagdröm

Efter vår fyratimmars cykeltur igår har jag ont i örat. Man kunde ju tro att jag skulle lida av svår träningsvärk och musmos men nejdå: Örat värker. För att det blåste som fan större delen av vägen. Vi betade av en rätt stor del av stan och det var inte förän jag var på Värnhemstorget igen som jag vågade känna efter och erkänna att jag var rätt trött.

Midsommarafton och det har regnat sedan kl tio igår kväll ungefär. Nu slutade det för någon timme sen. Nere på gården har någon smällt upp ett partytält som får kanicklarna att förskräckt fly ner i sina hålor igen och nu såg jag att någon ska smälla upp ett till tält vid sidan av. Själv borde jag diska. Duscha. Dricka vatten. Ta en alvedon mot örat, o s v. men jag blir nog kvar här en stund till misstänker jag.
Det hade varit finfint med lite sol nu, eller ganska mycket sol. Men jag antar att jag kan dagdrömma vidare.

glad midsommar på er.

3 Comments:

Blogger Peter Madison said...

Det är midsommardan nu men jag hoppas ni haft och fortsatt har en trevlig midsommar när detta skrivs...typ 00.42...

23 juni, 2007 00:42  
Blogger vandrarvild said...

lite sent här med så nu vet jag ju att du är sjuk och var hemma men krya på dig! (istället för glad midsommar alltså... :)

23 juni, 2007 19:48  
Blogger Peter Madison said...

Tack! :)

23 juni, 2007 23:28  

Skicka en kommentar

<< Home