lördag, april 07, 2007

mätt

Jag är kräkmätt efter min och Ds påskbuffé.

Det var bara det jag ville säga. Har ni en trevlig påsk?Hur firar ni den egentligen, med tanke på att de flesta inte ens är religiösa och många inte ens vet varför man firar påsk från början.

Och, som jag även läste i nån blogg häromdagen: det är ju i mångt och mycket samma mat på påskbordet som det är på julbordet som det är på midsommar. Är det inte det något av ett kulturellt misslyckade att det är så? Borde man inte ha något speciellt istället?

Och vad är det med alla påskasmällare som folk smäller på jul och midsommar? Vem försöker de skrämma på midsommar? Är älvor/skogsrå med hjärtattack ett fenomen på 2000-talet? Och på julafton, är det för att skrämma renarna/jultomten?

Hm...
'
'
'
'
'

Etiketter:

2 Comments:

Blogger KuriÅsa said...

Jag firade nog den konstigaste påskafton ever igår. Nykter. Osminkad. Med en massa barn. Och påskbrasa. Min ungdom flyr mig. Ghaaaahhhh

08 april, 2007 11:31  
Blogger vandrarvild said...

påskbrasa låter mysigt. Och barn käkar väl mest godis och väsnas? vad hade du hellre gjort som hade känts mer ungdomligt då?

08 april, 2007 13:43  

Skicka en kommentar

<< Home