söndag, april 01, 2007

different kind of love

Vi var på musikal idag, jag och D. Det är varmt på vägen dit och jag märker till min förfäran* att jag har en tröja på mig som är tajt under armarna.

Varmt plus tajt= svettigt.

Inne på min plats i salongen kliar jag mig lite under armen för att sekunden senare fejka näskli så att jag kan lukta om jag luktar svett. Vilket jag tycker att jag gör. Grejen är ju att man själv inte känner om man stinker medan andra runt omkring får lida.
Under hela föreställningen trycker jag armarna åt sidorna och applåderar mycket stelt för att inte behöva lufta den eventuella svettlukten för dem omkring, och när vi går på paus och efter föreställningens slut sätter jag på mig jackan igen och håller mig nära en gubbe på vägen ut - ifall att jag luktar så kanske någon tror att det är han. Nöden har ingen lag?

Musikalen var i alla fall bra. Det var den allra sista föreställningen för säsongen och nu ska de tydligen ut på turné med start i Umeå om två veckor. Jag hamnar på sätet intill en av mina favoriters flickvän dessutom, och hon ger mig lite insidertips om vilka från Grease som ska vara med i CATS som sätts upp på teatern i höst. Efteråt vågar jag mig på att fråga om en autograf trots att jag känner mig som en fjortis, och frågar även när de ska spela(han och hans band) i Malmö nästa gång, men det dröjer tyvärr.

Som alltid när jag ser dans på scen blir jag så jävla sugen på att dansa. Kan jag dansa? Nej. Inte ett skit. Men jag undrar hur man söker jobb där bakom scenen till hösten. Vem man ska prata med. Det ska kollas upp. Jag hör hemma där bakom, jag bara vet det.

Och är inte Måns Zelmerlöv aningens plastig? Nog för att de är sminkade som fan och ser ut som skyltdockor i dagsljuset efter föreställningen men jag menar ändå: Whats the fuzz about med den där grabben? Jag är inte övertygad.




*ett alldeles underbart ord som man borde använda oftare. Man blir förfärad, saker är förfärliga. Haja så bra det är. "Är han inte förfärligt fluffig?"
'
'
'