fredag, februari 16, 2007

Mod att finnas till

Ibland vill man bara säga NEJ till saker

men vid närmare eftertanke gör jag det redan så ofta så jag borde ta en provdag när jag bara säger JA.

Jag var inte lika feg när jag var yngre, men det kanske är rätt naturligt; då hade man ju någonstans att bo och det fanns alltid mat i skåpen och det var ju inte ens egna ansvar

men det gör inget om man är lite mer modig då och då.
Har jag konstaterat idag.

och vad har man att förlora egentligen, förutom sin självkänsla, heder och allt hopp om livet?

Etiketter:

3 Comments:

Blogger Mr K said...

Inget alls.
Har sedan ett år utmanat mig själv genom att helt enkelt pröva på nya saker.
Lite som George Costanza i ett avsnitt av Seinfeld (där han gör motsatsen till sin initiala impuls) om du kanske sett det?
Rekommenderas.

16 februari, 2007 14:42  
Blogger Laanna said...

Att vara lite modig då och då är ju liksom steg på vägen till att sådär vara mycket modig, som man vill vara...kanske?!:)

16 februari, 2007 14:52  
Blogger vandrarvild said...

mr k: jag AVSKYR george. har alkdrig fattat storheten med seinfeld ö h t, det är mest underhållande när man inte har ngt annat att titta på.

laanna: ja, för när man väl gjort en sak som man var modig nog att genomnföra så är man ju inte modig nästa gång man gör den. då är man ju van!

23 februari, 2007 11:48  

Skicka en kommentar

<< Home