onsdag, februari 28, 2007

Jag har upptäckt en manlig sida av mig själv. Jag gillar verktyg: slipmaskiner och borrar och feta jävla yxor. Jag misstänker att detta nya hos mig själv kommer utvecklas till något alldeles speciellt. Snart kommer jag vilja springa runt i skogen med en motorsåg i högsta hugg, vrålandes "Jag är en man, jag är en man!"



och nu ska vi (kanske inte)helt bortse från att jag är feminist, ständigt ironisk och en jävel på att slipa och fixa med saker just för att jag är kvinna


Jag har slipat en dörr idag. Det var roligt. Jag kommer snora slipdamm i tre dagar nu. Klart värt.

Etiketter:

3 Comments:

Blogger Gudinnan said...

*asg* "Etiketter: motorsåg"! Men jag fattar, en kvinna behöver sina powertools, så är det bara. Vad vore jag utan min slipmaskin? Och hur hett vill jag inte ha en egen slagborr? Och i födelsedagspresent/julklapp/bröllopspresent kommer jag att önska mig en sådan där trekantig liten slip som kommer åt i hörn. Och jag vill ha dem just för att jag Är kvinna och vet hur man hanterar dem.

28 februari, 2007 20:42  
Blogger vandrarvild said...

jag har velat ha en fet verktygslåda i flera år, och en sån där slip som kommer in i hörnen verkar smidiga de med, ge mig en sån i verktygslådan!
Och en massa annat, man kommer alltid använda dem till något. Jag har ingen lust att vara beroende av män för att ha tillgång verktyg(som det varit hittills, jag äger en fin hammare och en massa skruvmejslar själv bara). Det sitter lite i händerna, känner jag, det där med att slipa och forma, måla och fixa till.

01 mars, 2007 11:54  
Blogger Gudinnan said...

Nej precis, man ska inte behöva vara beroende av att en man kommer med verktygen. Sedan om jag lärt mig hantera dem det är en annan sak. Jag börjar få en skaplig liten verktygslåda nu även om den lämnar lite att önska. Har också en hel uppsättning med tapetseringsverktyg som bara väntar på att luftas igen. Jag är också en fixare, jag slipar, spikar och grejar med mina gamla möbler och annat jox.

01 mars, 2007 15:37  

Skicka en kommentar

<< Home