måndag, februari 26, 2007

Jag får sådan lust ibland, att skriva "Lampan lyser men ingen är hemma" men jag borde låta bli. Ett annat förslag är "Hjulet snurrar men hamstern är död" eller "H*n har inte alla blåbär i busken" eller "H*n har inte alla getter i stallet", "H*n är inte det smartaste suddet i lådan" o s v.

Det finns så många sådana uttryck. Jag borde skriva ner alla jag hör, lista dem. Bara för att.

Jag längtar nästan efter en människa som skriver ett inlägg i stil med "Jag förstår inte uttrycket 'Lampan lyser men ingen är hemma' " för det skulle passa mitt sinne för ironi alldeles utmärkt...

Etiketter:

5 Comments:

Blogger "A Peaceful Warrior" said...

...eller "hissen går inte ända upp"
:)

27 februari, 2007 00:39  
Blogger "A Peaceful Warrior" said...

Eller just det...
"Det rullar men det är ingen bakom ratten", haha. Jo det är ju tyvärr ganska ofta man känner för att dra dessa. Eh, nä nu ska vi inte va såna va? =)

27 februari, 2007 00:46  
Anonymous Anonym said...

"Inte den vassaste kniven i lådan."
:o)
/S

27 februari, 2007 08:44  
Blogger vandrarvild said...

hahaha, det är bra, mer sånt. Men du har rätt, Peaceful W: nu ska vi itne vara sådana. Jag har smugit in en länk i inlägget som jag nu ska ta bort för personangrepp är inte riktigt min grej ändå, insåg jag när jag vaknade till inatt. Trots att h*n jag länkade till inte är den vassaste kniven i lådan.

27 februari, 2007 11:07  
Anonymous Anonym said...

Inte alla flingor i paketet, inte alla paddlar i vattnet..

28 februari, 2007 14:55  

Skicka en kommentar

<< Home