torsdag, februari 22, 2007

Jag kollade på halva Men in Trees igår.

Fan så lamt. JÄVLAR så tjafsigt och tamt och tråkigt och förutsägbart.
Den där mannen, Jack; det är klart hon blir ihop med honom. Och det är klart att det i slutet av serien kommer dit en massa kvinnor- som en följd av hennes bok som hon skriver där- så att varje ensam man i den där staden hittar någon. Männen som sitter i baren hittar några äldre coola kvinnor, och Huvudpersonen får slåss lite om den där Jack med nån annan minst lika bimbofierad brud och missförstånd ska lösas(bruden sover hos jack och H-pers ser det, eller liknande) och någonstans på vägen till det efterlängtade slutet sker en liten förväxlingsscen med, som är menad ska vara lite komisk men som man har sett tusen och åter tusen gånger tidigare.
Jag diskade efter andra halvan. Så intressant var den serien.
Men teven var på samma kanal för sen hörde jag hur Top Model 7 började, och undrade: alla de där tjejerna som söker till top model, de måste ju följa serien sen tidigare. Och ändå, varje säsong, så dyker det upp nån brud med noll självkännedom och självförtroende som spelar diva och översittare genom hela serien och aldrig fattar att det är just det som får henne att bli kickad mot slutet trots att bilderna blir bra. Det är fan så spånigt av dem. Det är för mycket Ricki Lake över det hela -minus underliga frisyrer- för att det ska bli annat än roligt på ett störigt sätt.

Etiketter: ,

2 Comments:

Blogger Fröken K said...

det må vara förutseende, men jag är så dum att jag gillar sånt. det verkar dessutom som om huvudpersonen i varje avsnitt kommer springa runt i sin turkosa handduk och snubbla lite.

22 februari, 2007 22:36  
Blogger vandrarvild said...

jamen, det är sånt jag stör mig på. Hon ska vara den klantiga lite dumma blondinen som snubblar runt bland kåta karlar -om än framgångsrik blondin på sätt som de inte fattar mkt av, vilket i sig är fördummande för henne- och ändå ska de försöka göra något slags "kvinnlig frigörelse" utifrån det, som om hon är den som har makten. Men det funkar inte riktigt för mig.

23 februari, 2007 11:23  

Skicka en kommentar

<< Home