torsdag, februari 22, 2007

Om ni bortanför skåne undrar hur stormen påverkat oss här så kan det vara en god idé att läsa lite på sydsvenskan.se om "snökaoset!".
Darling-D är fast i Ystad och kommer inte hem för varken buss tåg eller taxi kör nu, stadsbussarna i stan är inställd, och den i vanliga fall väldigt trafikerade vägen nedanför är lugn och tyst.
Det är rätt skönt, Äntligen en bilfri zon. Men jag har D-crawings nu eftersom jag inte sett honom sen i tisdags kväll. Igår när han drog till ystad sov jag och jag somnade innan honom i tisdags. Känns helt sjukt eftersom det är typ sex mil till Ystad härifrån. Jag vill ha en monstertruck med snökedjor, leka stålkvinnan och hämta hem honom. Here I come to save the daaaay!*

Jag funderar fortfarande på om jag ska baka semlor. I ett av recepten jag kollade på ska man ha potatis i degen.
Ehh....Mums? Jag tar nog det andra receptet jag hittade.

och nu, ut i det s k snökaoset.


*Om det nu är nån som kommer ihåg "Stålmusen!". Dock; det kanske är ett mer passande namn för en kvinna. Hrm.

Etiketter: , ,