fredag, januari 05, 2007

hallon

Jag kan bli så jävla charmad av att folk minns en sak jag sagt flera månader eller år innan. Som när jag sagt något om en sak jag gillar.

D är sån att han minns och jag tror inte ens att jag tjatar om det speciellt mycket. Det är inga problem att uppfatta att jag gillar hundar eller popcorn, för så snart jag ser en vovve piper jag fram "Vovve!" och så snart jag ser en påse popcorn säger jag" Åh, popcorn!". Samma sak med vissa saker på Indiska. Men jag säger inte varje dag att jag ett tag hade råd att äta vaniljyoughurt med frusna hallon i, och att jag tyckte det var så jävla gott, men det kom han ihåg.

Söt-D. Gift dig med mig, eller hångla åtminstone upp mig i brygga någon gång under dagen.

3 Comments:

Blogger xxara said...

håller med...
inte ofta folk överraskar en med att minnas saker bara sådär, saker man själv nästan glömt, men när någon GÖR det så blir man jävligt smickrad!
om man t.ex. bara nämnt en grej man skulle vilja ha, i förbifarten liksom, och så har någon köpt just det åt en flera veckor/MÅNADER senare...

tror jag är åtminstone LITE bra på det, men absolut inte tillräckligt. något att tänka på ännu mer!

07 januari, 2007 06:27  
Blogger vandrarvild said...

ja, man får väl helt enkelt göra små anteckningar i smyg när folk säger något om vad de vill ha och önskar sig. Jag önskar jag var en mästare på presenter, t ex, och visste flera grejer att köpa i present till folk istället för nödlösningar. En del är ju lätta(som jag själv, folk vet alltid vad de ska köpa till mig) men andra inte alls. Och vad köper man t ex till människor utan några som helst intressen? Pussel? Böcker?

07 januari, 2007 13:12  
Blogger xxara said...

jag har faktiskt förmånen att känna en "sån där" som minns.
inte bara minns förresten, utan kommer på saker som jag skulle ha önskat mej om jag bara kommit på det själv.
ännu mer smickrande när nån kan räkna ut vad man vill ha utan att man ens knystat om det! visar att den andra inte bara kan minnas vad man vill ha, utan t.o.m. själv har TÄNKT UT en bra sak!
mycket ovanligt, tyvärr...
om det är såpass, relativt, lätt att göra nån annan väldigt glad borde man ju, som sagt, bli bättre på det - skriva små smyglappar, typ... det kan ju faktiskt vara så att andra blir precis lika smickrade som en själv när det gäller såna här saker som visar att jag/den andra verkligen har LYSSNAT på varann.
ja, det är väl just därför man känner sig så uppskattad - den andra har verkligen varit engagerad, LYSSNAT.

(ska genast börja skriva fusklappar "om" folk! ;))

07 januari, 2007 14:31  

Skicka en kommentar

<< Home