tisdag, januari 02, 2007

vadskajaggöranärjagblirstor

Jag ska sluta med mina inne-i -skallenfrågor. "Vad ska jag göra när jag blir stor?" och istället bara skriva ner allt det där som rumlar runt i skallen. Peter LeMarc sa något om det där på teve häromdagen, att om man väntar på inspiration så får man vänta i evigheter. Istället sitter han och skriver varje dag, även om det bara är skit som kommer ur honom så blir det guld av en del av texterna senare.

Peter LeMarc är min extremt hemliga halvidol. Jag skulle aldrig köpa något han har gjort eller ta med honom på en lista över musik jag gillar, men ibland när jag är ensam måste jag bara lyssna på "Mellan månen och mitt fönster" på repeat.

1 Comments:

Blogger Peter Madison said...

vadå extremt hemliga halvidol...!? han är ju en av sveriges kanske meste å bäste låtskrivare...ju. Jag outar gärna med att jag har alla skivor med den mannen...:)

Skriva är bra. Mycket bra. Tycker om att du börjat igen. Här.

02 januari, 2007 17:11  

Skicka en kommentar

<< Home