tisdag, januari 02, 2007

Min astmaspray är slut*. Idag när jag ringde vårdcentralen och ville ha ett recept akut så säger hon att de har en tid den 16 januari. Dit är det två veckor. Hur jag ska andas tills dess vet jag inte, så imorrn ringer jag min gamla vårdcentral i Örebro, plus tre fyra andra privata läkare som jag fick numret till och hoppas det inte blir fuktigare ute eller blåser motvind eller att jag måste gå, eller.... Vi bor i ett land där det inte längre är tillåtet att vara sjuk. Om man blir det är det bra om man har pengar, men om man är fattig och sjuk på samma gång är det dags att börja gräva sig sin lilla grop i skogen för det är där man hamnar sen när man dör. Ironisk, naturligtvis är jag det, men ju mer jag tänker på, desto sjukare blir det att moderaterna faktiskt vann valet; de som vill försämra för de fattiga och förbättra för de rika. Vad i helvete trodde folk skulle hända egentligen? Trodde de Robin Hood mitt i allt ska svinga sig ner i köpcentrat och kasta guldpengar omkring sig när de får slut på pengar, så att alla lives happily ever after, att moderatJohnny mitt i allt får ett hjärta och ger cancersjuka barn gratis vård och hemlösa egna sovsäckar med glitter på? Trodde folk att de skulle få mer pengar, mer jobb och mer lycka?

fan så naivt.



* Det, tillsammans med godissuget gör att jag inte är på så jävla roligt humör just nu...

2 Comments:

Blogger K said...

ey, du kan ta en bricanyl av mig. tills den 16de januari. ring mig så fixar vi. jag har den starkare sorten.

05 januari, 2007 19:33  
Anonymous Anonym said...

Beställa nytt recept via nätet?

Det brukar jag göra, funkar fin, fint. Har dock aldrig fått slut på bricanyl så jag har haft möjlighet att vänta någon dag på mitt nya recept...

11 januari, 2007 00:56  

Skicka en kommentar

<< Home