måndag, januari 01, 2007

dagen efter

Det stormar ute, de pratar om det på teve. Det dundrar i hela huset och viner och skallrar i ventiler och köksfläkt. Jag och D struntar i att jäkta till affären och handla vad det nu är vi egentligen behöver. Jag är bakfull på inte så mycket alkohol alls, och känner mig som en tant eller en fjortis som blir full på minsta lilla. Snart kommer jag kunna be alkisarna på värnhemstorget andas på mig innan jag ska på fest; jag kommer ha en helkväll och vakna bakis bara på ångorna av deras andedräkt.

Men tills dess ligger vi i sängen till klockan är fyra på eftermiddagen, kollar på Ugly Betty och vi inser att vi måste fortsätta kolla för nu fastnade vi för tandställning och färggranna kläder. Jag har monstruöst ont i halsen och om det inte var så att jag inte ville väcka D med mina rastlösa rörelser skulle jag ligga i sängen och kolla på "Fröken Sverige" eller kanske "Adaptation". Jag pimplar te och funderar på vad jag ska äta mer och/eller mindre av. Jag är sugen på torkad frukt och önskar innerligt att vi hade ett badkar.