tisdag, oktober 31, 2006

schizo

Traskar Tam äter kladdkaka till frukost och har en tantig tröja ovanför favorittunikan och hinner inte dricka téet innan det svalnar och blir trött när pojkvännen säger att inlägget hon skrev ner lite snabbt var tråkigt och Traskar Tam tänker på alldeles för mycket saker som inte är, och på filmer hon vill se igen för det är nog escapismdags igen och även om hon såg V för vendetta dagen innan kan hon tänka sig att se den igen för det är ett frö i den som hon vill spinna vidare på. Tanken på revolution roar henne, och hon tänker att vandrarvild-delen av henne hade höjt en näve i luften och sa JA FÖR FAN! TÄNK SJÄLVA! men Traskar Tam kokar istället mer te och skriver brev till k-kvinnan och tänker på alla de där som inte längre läser bloggen och alla de där som inte längre kommenterar och Traskar Tam tänker "det är som det är" medan vandrarvild-delen av henne ylar vilt av förorättade leenden och borden och måsten och"Bored now, jag ids inte bry mig så länge" men Traskar Tam oroar sig över "hur ska jag hinna och räcka till, till allt jag måste och allt jag vill" format som ett frågetecken sådär som det var i boken hon läste när hon var tolv. VandrarVild vill ut och springa sig svettig och skrattig i skogen så att grenarna knakar och djuren undrar vad som händer, men Traskar Tam tänker "Det är blött ute och skorna blir skitiga, jag tror jag blir inne idag"