lördag, oktober 28, 2006

kom i tid

Vi kom för sent till jobbet igår, och lovade dyrt och heligt varandra att vi skulle gå hemifrån minst 45 minuter innan vi börjar idag.

och look at us now: Halv ett är klockan. Jag sitter i t-shirt och kallingar framför datorn och har inte ens ätit frukost ännu.

I´m a shame for the working society. Eller i alla fall för mig själv. Men jag ska tamejfan komma i tid till jobbet idag. kliv nu ut ur duschen D-darling, jag ska tävla med mig själv i tidspress.


Föresten tycker jag det låter så fint när norrmännen säger "bliv med oss" istället för svenskans "kom till oss" (typ).
Bliv med oss. Som att uppfångas av en helhet istället för att bara räknas med i en grupp.

...och jag sitter fortfarande här och nu är klockan ännu mer.
På måndag ska jag undersöka hjärnan.