söndag, oktober 29, 2006

Paret

På jobbet är D och jag "paret". Ni vet. Paret. Som man skämtar med, vars liv man följer och som man kan skämta med på plats med båda två närvarande. the instant joke. "Hey, D, det är okej att jag gnider mig lite mot din flickvän va?" säger F och skrattar lite och juckar mot mitt ben. "Hörru D?! Lena och jag pratade just om att man måste träna handlederna, ställer du upp?" säger samma F och runkar i luften med handleden som hon skadat. "Vad ska ni göra när ni slutar, går ni hem och lagar mat?" Vårt liv är intressantare än de andras liv, till och med vad vi äter. Det roar mig lite. De andra som lever tillsammans med någon får inte de frågorna. För vi är tydligen Paret, och när det finns sådana på arbetsplatser följer man deras liv; jag har sett fenomenet tidigare på andra ställen men inte förstått det. Samma sak nu. Jag förstår det inte, men roas av det.
Jag ska studera det här fenomenet lite närmare, såhär inifrån.

6 Comments:

Blogger Peter Madison said...

Jobbar du och D på samma ställe? Å vad är det för pervos till arbetskamrater...är dom såna i Skåne...??? hehe...

29 oktober, 2006 02:31  
Blogger vandrarvild said...

yeah, total perverts *hehe* Nejdå, de är bra. Roliga.

29 oktober, 2006 10:42  
Blogger Peter Madison said...

Tur....annars hade jag affirmerat dom till kusliga ställen...hehe...

29 oktober, 2006 11:22  
Anonymous Anonym said...

Se det så här, vissa har inget liv, därför måste de jämt och ständigt lägga sig i andras. Le inombords och tänk på vad du har och vad de inte har.

T

30 oktober, 2006 00:49  
Blogger vandrarvild said...

T, du har rätt. De har inget liv.

M: det är okej, jag har redan skrivit på den där djurskyddsgrejen och kollar in på muséeumsaken genast. :)
Föresten: vart fan har du tagit vägen???

30 oktober, 2006 11:37  
Blogger crrly said...

Va, hahaha, på samma jobb??!

Nu blir jag nyfiken.

30 oktober, 2006 22:47  

Skicka en kommentar

<< Home