onsdag, oktober 25, 2006

den som känner sig själv är den som sett djupen, såren och alla förlorade drömmar i sig själv.
ibland blir saker inte som man tänkt sig dem, men ibland blir de långt mycket bättre än så.
inatt är sista natten här; mitt liv, om man nu ska kalla sina saker och tillhörigheter för sitt liv utan att känna sig som en materialist och i samma veva börja tänka på hur och om man skulle klara sig bra utan att saker som emellanåt tynger ner ens liv, är ihoppackat i lådor och påsar och här i lägenheten är det ekande tomt och dammigt.
jag tänker på vart jag ska ta vägen sen, man vet aldrig det, och det är äventyret och stormen som man uppfylls eller slås sönder av. jag undrar vad som händer sen. jag följer med och ser hur det blir. det enda man vet riktigt säkert emellanåt är att man nu fångar snabba glimtar om vem man är när man är som starkast
och vem man kommer bli
eller vem man skulle vara om man aldrig vågade kasta sig rakt ut

nu är det dags att hoppa bungyjump utan lina igen

3 Comments:

Blogger crrly said...

Vilken fin kärleksörklaring det där översta var. (Som jag inte kunde kommentera där?) Och fina relexioner nertill här också. Kram, och välkommen till Skåneland!!!!!!!!! :D

26 oktober, 2006 17:05  
Blogger crrly said...

Men gud vad jag tappar bokstäver. Eller rättare sagt två st F försvann. (Inte "örsvann" i alla fall, alltid något.)

26 oktober, 2006 17:06  
Blogger vandrarvild said...

tack tack. Nu är jag i skåneland igen, och lägenheten är extremt rörig. Har inte vant mig vid tanken riktigt: att jag faktiskt bor i malmö. Cool...

Och jaa, vad fan har hänt med kommentarerna till det inlägget? Ska genast kolla upp det där.

26 oktober, 2006 18:50  

Skicka en kommentar

<< Home