måndag, oktober 23, 2006

Helvetesresan från Hell!

Inte nog med att tåget var försenat från start för att det var fel på spåret i Eslöv.
Nejnej. I Hässleholm stod det still i säkert tjugo minuter till. Tekniskt fel, sa de. Vi misstänker att någon bara hade kommit åt en strömbrytare.

Så när vi ska byta tåg i Mjölby är vi över femtio minuter försenade och de ber oss sitta kvar på tåget så ska de fixa ett anslutande tåg från Katrineholm istället.
Okej, vi sitter kvar på tåget i ytterligare en timme, kliver av i Katrineholm extremt hungriga och sådär lagom trötta att vi bara måste skämta om allt och driva med att nästa tåg kommer vara sent det med så att vi missar bussen mellan Hallsberg och Örebro.

Vi mistänker att Murphy hörde oss även där för tåget var sent. Nog för att det var bara åtta minuter sent, men nu börjar man snegla både på klockan och den nya biljetten man fått av tågvärden, för den anslutande bussen ska gå sex minuter efter tåget kommer in till Hallsberg.

När vi kliver av i Hallsberg, efter löften om att bussen ska vänta på alla som ska med till Örebro regnar det, och Darling med sin osvikliga humor kläcker kommentaren:
"Väl framme i Hallsberg, vänligen samla er i vänthallen, för där kommer personalen ut och pissar på er".
Men vi hann. Och nu är klockan kvart i tio och jag är hemma i min lägenhet och har ont i magen för jag vräkte i mig maten tidigare eftersom jag inte ätit på över tio timmar(men det var så jävla gott så whaddafugg)

Imorrn ska vi skälla ut nån på stationen tills de börjar gråta, samt kräva pengar för över två timmars försening, för i deras tidning Kupé står det att man kan göra det.
Och vi har ju få saker som är riktigt roliga om dagarna, än att häckla politiker, berror och nu även SJ.
Halleluja.

4 Comments:

Blogger Peter Madison said...

Eslöv....Mjölby...orter jag har hört talas om i hela mitt liv. Förmodligen kommer jag aldrig någonsin besöka dessa. De låter så jävla övergivet ökentrist....Eslöv....näe... Som en svartvit gammal film, vidsträckta åkrar och häst å vagn....liksom. I mitt huvud. Sjöqvisten i i den lokala speceriaffären.... Berätta, hur är det i Eslöv och Mjölby...!

24 oktober, 2006 11:53  
Blogger deusexmach said...

Eslöv prenumererar på den prestigefyllda titeln "Sveriges tråkigaste stad". Mjölby har jag bloggat om någon gång i mars tror jag.

24 oktober, 2006 12:06  
Blogger Peter Madison said...

Oki. Antar att min känsla stämmer in med nån sorts verklighet då!!

24 oktober, 2006 13:10  
Blogger vandrarvild said...

japps, eslöv ser skittrist ut, mjölby likaså.


Men på tal om nått helt annat: Är inte folk PLÅGSAMT kassa på att kommentera här i min blogg? Jag börjar snart ta det personligt.... Eller kanske inte... Deras förlust.

25 oktober, 2006 10:49  

Skicka en kommentar

<< Home