måndag, oktober 23, 2006

packad

Det är svårt att packa för att åka hem till sig själv. Mitt vanliga Kom ihåg - sätt funkar inte alls. Nerifrån och upp-kontrollen funkar inte. Strumpor och trosor och kläder har jag ju redan hemma, fast här har jag med mig de speciella som jag gillar snäppet mer.
Men så tänkte jag att jag tar med mig linsvätskan, glasögonen, mobilladdaren och tandborsten, och ett par jeans och nån BH. Det ryms i handväskan, men eftersom mammsen ska ha sin resväska tillbaka så packar jag i den.

Sen då? Tröjor jackor strumpor trosor byxor har jag ju hemma. Jag klarar mig utan skönaste luvtröjan i några dagar, har ju några till där hemma. Jag klarar mig utan just den där tunikan i några dagar med, har säkert tio till hemma. Skor har jag hemma med, tar på mig mina rosa converse och kappan, har två kappor till hemma om det skulle vara så...

Så det är så lätt att packa att det blir svårt. För när det blir såhär lätt kommer man väl glömma nått viktigt. Bara för att Murphy säkert haft en lång och trist helg och vill peta ett finger i mitt världsöga.


och ja, jag bjuder på ännu en krystad rubrik... För att jag kan.
Känner ni inte hur jag krafsar med fingret runt i era ögonhålor redan nu?