måndag, oktober 23, 2006

I did´nt ask for much

Jag vet inte om jag gillar Paulo Coelhos "Veronica bestämmer sig för att dö". Jag har läst början av den och den lockar mig inte. Det är något tystlåtet med den som jag kanske skulle gillat i vanliga fall, och jag såg fram emot att läsa den, men nu lämnar den mig med en grå hinna av livslust och oartikulerade suckande ordlöshet. Jag vet inte vad jag ska läsa på tåget upp till Örebro idag, den är den enda olästa jag har här i Malmö.

Häromdagen läste jag Johan Ayvind Lindes "Låt den rätte komma in" rakt igenom och den var jag inte heller så imponerad av. Den är bra, men inte jättebra. Någonting med den påminner mig om nån statarroman; betongförorten och de vanliga människorna, snöslasket och blod i en hink. Jag hade kanske för höga förväntningar av den, men jag gillade "Hanteringen av odöda" mycket mer.


Jag ska packa nu.
Vi ska resa på en nostalgitripp och en minnenas parad, a trip down Memory Lane. Jag ska slänga halva min lägenhet; allt som jag inte brytt mig om på ett år.

2 Comments:

Blogger Peter Madison said...

Heh...Memory Lane...!

23 oktober, 2006 11:30  
Blogger vandrarvild said...

well, den vägen ska asfalteras om och snart ser den inte längre ut som den brukar...

24 oktober, 2006 11:23  

Skicka en kommentar

<< Home