måndag, augusti 21, 2006

Nu, nu händer det.

Ja. Nu händer det.
E såg pappa i Pålsboda nyss. Där pappas kompis Sune bor.

Sune är den jägare som skjuter hundarna när de blir för gamla.
Han har"tagit bort", som de kallar det, våra hundar förrut.

Själv kallar jag det mord. Vi är oense där.



Åh, Frejs, my love, kom snart tillbaka. Lova det.


(De tar med henne ut i skogen, skjuter henne mot en sandbank och begraver henne på plats. Jag vet inte varför jag velat få reda på det, jag hade hellre varit ovetandes om det hela, gjort en Ross och trott att vovven kommit till ett hundpensionat där hon kan springa och jaga kaniner hela dagarna och aldrig aldrig dö.)

5 Comments:

Blogger Peter Madison said...

Hmm...dina nära och kära i djurvärlden lämnar dig lite för tätt i tiden nu...

Kram

21 augusti, 2006 11:33  
Blogger vandrarvild said...

ja. det känns lite tungt. Men det är underligt att det är de två med gudinnebaserade namn med.

21 augusti, 2006 11:54  
Blogger Grus said...

Kanske fånigt men om hon var min skulle jag aldrig gå med på att begrava henne på platsen utan ta med henne ut till vårt landställe och ge henne en riktig liten grav på tomten. Nu har ju alla kanske inte möjlighet till det men ändå, jag skulle nog försöka få till en riktig grav.

När det gäller gudinnorna så kanske sista striden är nära och dom behövs hemma i Valhall och på andra ställen?

21 augusti, 2006 14:05  
Blogger vandrarvild said...

Grus: Nej, men vi har ingen annanstans att begrava dem på:( Annars hade jag lätt begravt dem i trädgården, även om det är förbjudet att göra sånt. Men jag får skapa en minneslund istället.

24 augusti, 2006 11:44  
Blogger Grus said...

Oj, förbjudet? Där ser man. Men jag skulle också göra det ändå.

24 augusti, 2006 20:52  

Skicka en kommentar

<< Home