söndag, augusti 13, 2006

musik

Vaknade med Roxy musics "All I want is you" på huvudet och när den vägrade försvinna steg jag helt enkelt upp för att lyssna på den. Den är en Darling-låt, man kopplar ju oftast musik till olika människor. I alla fall gör jag det. Men nu när jag tänker på det, så är det nog aldrig någon som sagt att någon låt eller artist som påminner dem om mig. Kanske lika bra det.

Föresten, är "Fields of the Nephilim" samma grupp som "Nephilim"? Hittade låtar på datorn och tänkte jag kunde lägga dem i samma mapp om det är samma grupp.

Jag fortsätter slänga låtar och skivor jag inte vill ha kvar. Som Our Lady Peace, vart har jag fått den ifrån? Schysst röst har han ju, sångaren, men är det inte lite tråkig musik? Och lyssnar jag verkligen på allt jag har?
Fan, det där är lite svårt, kan jag tycka. För snart kanske jag blir på humör för all musik som jag slänger nu.

Och jag är lite kär i Casey Dienels röst, dags att lyssna på lite mer av henne kanske.

3 Comments:

Blogger deusexmach said...

Det är aldrig fel med lite Roxy på morgonen. Det är ju trotts allt en av världens bästa låtar.
Jo "Fields of ..." och "Nephilim" är i stort sätt samma sak. Jag är dock lite osäker om det senare är enbart Carl McCoy.
Mannen som gjorde fågelskiten till en chic modeacessoar.

13 augusti, 2006 12:39  
Blogger vandrarvild said...

fågelbajs? Chic? Fan, nu har jag missat ngt väsentligt igen. Fast namnet känner jag i alla fall igen.
Och roxy-låten hänger kvar i skallen på mig så jag får väl lyssna på den lite mer under dagen antar jag.

13 augusti, 2006 13:18  
Anonymous Anonym said...

Very cool design! Useful information. Go on! adipex 2c amateur voyeur submitted direct email contact of hotel owners in greece http://www.web-site-design-houston.info/Customized-website-development-los-angeles.html voyeur pads propane refrigerator rv temperature Didrex diet info adultbouncer voyeur Gamming cpu info Interactions between vicodin and citalopram Dry steam humidifiers Milk and cereal video asians vitamin a cream skin How to pay roulette http://www.nexium-cheap.info/Vardenafil.html http://www.antispam-programme.info/bontril-pill-prescription.html Erotic stories mind control

01 mars, 2007 17:23  

Skicka en kommentar

<< Home