lördag, augusti 12, 2006

Sambolivets dassighet

Jag lyssnade inte riktigt när jag ville hångla lite mer och D sa att han hade lite ont i halsen.
Shout up bitch! Kiss me!
sa jag inte, men fatta så kul om jag hade kallat D min bitch och varit allvarlig med det, hehehe.

I alla fall:
Så sitter jag här nu.- med halsont, ingen D och inget hångel.

Fan så bedrövligt.


Jag tänkte på en sak förrut:

Färglösheten
som drabbar många tjejer när de skaffar kille.
De där som varit så rosa/orange/guldigt roliga innan blir plötsligt blekblå/beige/grått politiskt korrekta.
Som om de anpassar sig till det nya livet utan att ha en aning om att de har en personlighet? Som om de lämnar ett färgglatt singelliv bakom sig och träder in i Sambolivets Dassighet.
Vad fan är det som händer? Jag blir bedrövad. VAKNA FÖR FAN! Vad hände med DIN personlighet?

3 Comments:

Blogger Grus said...

Ah! Äntligen en tjej som sett det där mönstret. Kan bara säga att som kille är det ofta den "färglada" tjejen man bli kär i. Sedan sitter man där och undrar vart fan hon tog vägen. Inte sagt att killar inte kan ha ett liknande beteende, men ändå.

12 augusti, 2006 02:31  
Blogger vandrarvild said...

Ja, jag menar det: Är det inte den färgglada de blir kära i då? En del killar försöker ju tyvärr faktiskt få tjejen till att bli färglös när de blivit ihop - jag tror det är ett underligt naturbeteende som har med moderskap och kamouflage att göra, förutom det där att utöva makt på någon och kalla de kärlek, men många tjejer gör ju det här frivilligt, väljer en mer diskret/vuxen färg på kläderna i fortsättningen och vips, så är hon inte den som han blev kär i , för tillsammans kvävde de henne och är automatiskt på väg mot undergång utan att fatta vad som hände. Varför inte istället hylla de sidor hos den andra som man föll för, färga av sig på varandra?

12 augusti, 2006 10:35  
Blogger Grus said...

Precis!

13 augusti, 2006 02:42  

Skicka en kommentar

<< Home