lördag, augusti 12, 2006

fan så dumt.

Ja, jävlars, jag håller med. Insolens har rätt. Det här är nog tamejfan det dummaste jag hört.
Som att sätta bamseplåster på en sprutande halspulsåder.
Jag orkar inte ens argumentera emot, vem fan är det som kommer med alla de där jävla korkade förslagen?
"Vänta, vänta! jag vet!*viftar frenetiskt med handen i sammanträdesrummet* Vi bygger tak på alla broar och tak på alla tak för då kan de inte hoppa, och om de inte kan hoppa så tar de inte livet av sig och om de inte tar livet av sig så sjunker siffrorna och TA DAAAAAA, Människor blir automatiskt LYCKLIGA!".
*allmänna applåder och Aaaah-anden*
Är det så de tänker?

Herrejävlars.

11 Comments:

Blogger Jesper said...

Jag tror det handlar om att de vill bli av med de offentliga självmorden. Genom att bygga en massa så kan inte folk ta livet av sig utomhus, utan "enbart" de närmaste råkar ut för självmordet i hans/hennes hem eller så.

12 augusti, 2006 09:15  
Blogger vandrarvild said...

Jamen, det är väl inte bättre det, det är ju bara att täcka över ett problem som inte "får" finnas i ett samhälle som "ska" vara lyckligt! Att styra det så att folk istället tar livet av sig hemma och det blir en arvsskuld genom familjesamvetet är ju att bara skyffla undan människors liv som en vriden vardag.

12 augusti, 2006 10:31  
Anonymous Anonym said...

Och hur ska de få folk att inte slänga sig framför ett tåg då? Kanske glasa in hela järnvägsspåren, så att vi åker i en massa glasrör?

12 augusti, 2006 10:59  
Blogger deusexmach said...

Hahaha det var något av det roligaste jag hört på länge.
Jag vet inte om det är att lägga locket på en kokande gryta, men man kanske känner sig omotiverad att leta upp en mer lämplig plats i sin suicidiala depression."Usch jag orkar inte klättra över stängslet för att ta livet av mig"

12 augusti, 2006 12:51  
Blogger deusexmach said...

Personligen skulle jag nog välja att hoppa, det verkar roligast och man har en fin utsikt. Så kanske jag hade botat min höjdskräck samtidigt.
Hängning verkar så tråkigt. Pistol så dramatiskt och den där varianten i badkaret, så omständig. Den blir man ju blöt av oxå.
LSD-överdos kanske är lite roligt och intressant inledningsvis, men lite dyrt och var får man tag i droger egentligen?
Hmmm kanske en lång snara runt halsen, fast knuten i ett träd, genom takluckan i sin bil som man kör över ett högt stup med vatten under.

12 augusti, 2006 13:02  
Blogger vandrarvild said...

Lennart: Ja, jag menar det; ska de ta bort knivar från hushåll och aceton och fan vet allt. Vill man dö så kommer man ju ändå på ett sätt att dö på, även om man inte hoppar från ett tag eller framför ett tåg. Det är väl bättre att istället satsa på psykiatrin!

Deusdarlingen: Fan, det sista förslaget låter ju skitenkelt. Fast om man inte har nån bil då? Eller rep? Och ska de tömma alla sjöar på vatten på samma gång, så att folk inte kan dränka sig? Pistol verkar så kleggigt, man måste ju tänka på hur man ser ut nr de hittar en sen, och hängning blir man tydligen helt blå i ansiktet av, och så vill man ju inte se ut som död. Och om man inte dör på en gång genom att skära pulsådrorna av sig i ett badkar så hinner ju vattnet bli alldeles kallt och så kommer man ju frysa arslet av sig. Känns ju lite ovärt faktiskt.


Well. Det är ju så korkat att jag inte ens orkar bli förbannad, jag blir bara road av hur korkat det hela är.

12 augusti, 2006 18:09  
Anonymous Anonym said...

Om det ligger nåt i det Jesper säger så är det ju en rent vidrig cyniskt uttänkt plan och det gör mig mer skrämd än road ärligt talat. Det handlar då alltså om att stat och regering inte lägger den minsta jävla vikt vid att människor mår skit i det nuvarande samhället och att hur många som helst kan få ta livet av sig bara det sker dolt.

Jag skriver alla gånger under på Dane Rudhyars uttalande om att det västerländska samhället är en parodi på vad en civilisation borde vara.

13 augusti, 2006 03:30  
Blogger Vilse said...

Vill man ta livet av sig så gör man det. Oavsett.

14 augusti, 2006 01:14  
Blogger vandrarvild said...

K-kvinnan: Jamen, är det så förvånande då, så är det väl ofta. Ta till exempel kvinnomisshandel, där kvinnorna får hjälp med ekonomi och bostad när de flytt från mannen, men inte mycket mer(jag menar mer på att de behöver en fortsättning, styrka och stöd och råd och mannen behöver hjälp att sluta slå, o s v). De har fått hjälp och avskrivs och försvinner från siffrorna och då är allt bra igen.
Staten skiter i oss, vilket är roande för det är ju oss de egentligen borde frukta och lyssna på framför allt annat.

Levande: Ja, jag menar det. Vill man dö så hittar man ett sätt att dö på; det kan de inte hindra. Då är det ju som sagt bättre att de får hjälp redan i början av deppigheten istället, men men. I fyrans undersökning idag sa de att 9% av sveriges befolkning har förtroende för psykiatrin. Scary eller väntat?

14 augusti, 2006 12:14  
Anonymous Anonym said...

Näe, det är självklart föga förvånande. Och det är klart staten skiter i de enskilda människornas mående, ja även stora gruppers mående och det är även självklart att samhällsmaskinen själv förlorar på det i slutänden. Jag ville bara ytterligare understryka den äckliga cynismen som ligger i statens ställningstaganden, det Jesper tog fram och belyste, och att jag finner det skrämmande och inte roande... Det är inte ens så att man anstränger sig för att ge sken av ett samhälle där alla borde vara lyckliga. Fokus ligger endast på att minimera offentligt obehag.

14 augusti, 2006 16:07  
Anonymous Anonym said...

Where did you find it? Interesting read »

06 februari, 2007 17:39  

Skicka en kommentar

<< Home