lördag, augusti 12, 2006

nova

Nu har jag skrivit början på min senaste novell, och när jag mitt i allt ser på klockan har tre timmar passerat, bara sådär. När jag rör mig lite märker jag att jag är panikkissnödig och jävligt hungrig men det tar emot att sluta skriva, fast kanske lika bra det. Så får jag betrakta texten lite mer utifrån sen, om en stund.
Naglarna bet jag av med. De är ju i vägen som fan när man skriver. Jag pallar långa naglar i några dagar innan jag blir irriterad på dem Dessutom är de coolare om de är korta när man ska måla dem svarta, som jag tänkt.

Halsontet har inte gett med sig. Och jag upptäckte att jag behöver diskmedel, flytande margarin, jäst och en ny tandborste. Min systerdotter erbjöd sig att ta ut pengar till mig igår.Hon är 16 och har förmodligen mer pengar än jag har för tillfället. Men hon bor å andra sidan hemma och kan strunta i matinköp och räkningar.
Ibland saknar jag den tiden när man bodde hemma. Jag saknar det i ungefär tre sekunder tills jag inser att det är rätt drygt att ha mamma i närheten hela jävla tiden och fan, det fanns så många nackdelar med det när man är en sådan ensamvarg som jag själv att jag inte ens orkar räkna upp dem. Ni bor ju inte hemma längre, ni fattar.
Viva egenboendet! Eller nått.

6 Comments:

Blogger Maria said...

Så du skriver också? Vad kul! :)
Jag kan också sitta och skriva på mina noveller och berättelser hur länge som helst.
Det syns att jag inte har skrivit på ett tag nu, för mina naglar börjar bli längre.
Jag bitar också på dem när jag skriver haha!
Bra blogg förresten :)

12 augusti, 2006 18:32  
Blogger vandrarvild said...

tacktack! :) jag ska kolla in din bloigg aaaaalldeles strax, måste bara laga mat först, annars tuppar jag väl av eller nått. Men jo, naglarna är ju ivägen hur mkt som helst när man skriver, så nu vet jag av dem och mina fingertoppar klagar på att de är nakna.
Vad skriver du för noveller?

12 augusti, 2006 18:43  
Blogger Maria said...

Ja de är ju det! Går långsammare och man blir irriterad. Men sen är det ju så fint med långa..
Hitills har jag mest skrivit tonårnoveller, om att bli vuxen eller ta hand om sig själv.
Men jag började skriva på en ny novell som handlade om en tjej vars älskade far dör i en bilolycka och den är lite av en utmaning eftersom den är så mycket annorlundare :)
Vad skriver du för noveller då?

13 augusti, 2006 10:58  
Blogger vandrarvild said...

mest ngn fom av skräck. har förläst mig på skräcknoveller tror jag men får sällan nog av det, så det faller sig rätt naturligt. Plus att jag håller på att lägga ihop tre av mina vampyrnoveller till en enda, och den blir ganska lång. Men det är en del pillande.

jag minns inte vad jag skrev när jag gick gymnasiet. Säkert en massa banal smörja om kärlek, haha, men det gör jag ju fortfarande, det är bara att jag är mer cynisk numera. *hahaha*

13 augusti, 2006 20:20  
Anonymous Anonym said...

långa naglar e alltid coolt.

14 augusti, 2006 22:14  
Blogger Maria said...

Okej vad coolt! :) Så spännande

15 augusti, 2006 01:27  

Skicka en kommentar

<< Home