fredag, augusti 11, 2006

tio

Jag hittade en lista. Om böcker. Haja. Böcker. Är jag en riktig Lena-varelse om jag bara dissar den? I think not!

1) One book that changed your life?
Frederick Tristan - De vilsekomna. Anne Rice - Nattens furste.Clarissa Pinkola Estes - Kvinnor som slår följe med vargarna. Neale Donald Walsh - Samtal med gud.

2) One book you have read more than once?
Donna Tartt - Den hemliga historien. Harry Potter-böckerna

3)One book you would want on a desert island?
Sagan om ringen-böckerna. Så kanske jag verkligen läser dem.

4) One book that made you laugh?
Harry Potter-böckerna, emellanåt. Men annars vette fan.

5)One book that made you cry?
Eeeeh. Minns inte. Gråter ibland men jag minns ingen särskild bok.

6)One book you wish had been written?

Mina egna, såklart. Eller den där boken som bara ger en sjuhelvets skjuts till ens liv, den som har alla svar.

7) One book you wish had never had been written?

Donna Tartt - Den lille pojken. Zadie Smith- Vita tänder. Och nån av de där jävligt trista s k klassikerna som man avlider av bara man tänker på dem.

8) One book you are currently reading?

Susan Nolen Hoeksema - Kvinnor som tänker för mycket.

9) One book you have been meaning to read?

Liftarens gudie till galaxen. Det kommer inte att hända. Däemot lär jag läsa James Joyces Odysseus snart.

10) Now tag five people.

Nopes, de som känner sig manade tar sin ann uppgiften ändå. Jag vill inte tvinga nån.