söndag, juli 23, 2006

rush rush

Nu blev det stissigt. Eller nått liknande.
Jag tvättar och hittade en biljett till Malmoe för inte allt för svinigt pris så nu ska jag börja packa för imorrn drar jag. På kontot har jag 13 kr.
Det här ska bli intressant. Nog för att jag får lön på tisdag men ändå.
Hoppas jag inte glömt ngt viktigt nu. Jag ska till läkaren imorrn (igen) och sen anmäla mig till arb.förm direkt efter det. Sen kan jag ju lika gärna hämta ut biljetten är jag är i krokarna. Och sen sitta fyra och en halv timme på tåget.
Jag inser nu hur dumt det var av mig att ändra till fönsterplats såhär i värmen men jag blir åksjuk på X2000 och vill gärna se ut då.


Så nu är jag alldeles uppåt och försöker komma på vad jag ska ha med mig för kläder.
Förmodligen nästan allt som är i tvättmaskinerna nu.
Men sen då? skor, strumpor, trosor, laddare till mobilen, internetbanksdosa och linsgrejer och deo och....

Varje gång är det likadant. Jag dubbelkollar, kollar igen att jag har med mig allt.

Men jag brukar å andra sidan inte glömma saker*peppar peppar*.
Kanske för att jag har min lilla reserutin och klär mig själv nerifrån och upp (strumpor, check! trosor, check! byxor, check! o s v) och tänker på vad jag ska göra, d v s ta ur linserna på kvällen, borsta tänderna, tvätta mig, handduk. sova i ngt? Morgonen; kliva upp, duscha.... yada yada yada, ni fattar.
Som tur var kom jag på att maila mig själv OCR-nummer till räkningarna som ska betalas.

well, saker löser sig alltid...

.....Hmmm, jag kanske ska berätta för D att jag kommer redan imorgon?
Eller ska jag vänta med det tills jag är framme? Lite sent nu om han läser det här snart, hehe.


*rusar iväg igen*

4 Comments:

Blogger Fröken Smilla said...

Haha, jag packar på preciiis samma sätt - uppifrån och ner! Och visst funkar det skitbra.

23 juli, 2006 18:46  
Anonymous Anonym said...

Resfeber! Panik Panik! Hade jag varit du hade jag inte kunnat sova :D

23 juli, 2006 21:05  
Blogger vandrarvild said...

Smilla: japps, det funkar bra som fan :) Nu har jag tvättat klart med, så jag ska packa en del innan jag går och sover :)


Samira: ja. alltid resfeber, jag skyndar mig ALLTID till tåget/bussen när jag ska resa och är inte lugn förän jag är på plats, även om jag har massor med tid.

23 juli, 2006 21:54  
Blogger Vilse said...

Alltid skönt med billiga biljetter =)

Hoppas du får en trevlig resa och vistelse "där nere" ;)

24 juli, 2006 01:31  

Skicka en kommentar

<< Home