fredag, juli 21, 2006

mammsen

Mamma ringde. Jag kände igen numret men kunde inte placera det.
"Är det Lena?"
"Eeeeh, vem söker du?"
"Jamen, det ÄR ju du! Det är ju bara JAG!"
Jag? Vaddå "Jag"?
Sen hör jag: Mammsen.
"Hej mammsen!"
"Hej Lena!"

Hennes semester är slut. Hon har jobbat tre dagar och klagar redan på jobbet.
Hon jobbar med en massa inskränkta våpiga kvinnor som alla verkar ha varit hemmafruar och nu har ett jobb där de måste fatta beslut men inte klarar det.
Sånt gör morsan skitirriterad och det är inte en eller två gånger hon fräst om vilka jävla mesar och våp de är.
Speciellt några stycken av dem.
"Som om de inte kan fatta beslut utan att en man är i närheten". Hon suckar och jag säger återigen att hon borde byta jobb.

2 Comments:

Blogger Mio said...

men å andra sidan, bytte hon jobb så skulle kvinnorna där antagligen gå ner sig i våpighetens träsk totalt.. lite motvikt behövs ju ;)

läste först "en massa inskränkta våpiga kvinnor som alla verka HA hemmafruar.." och tänkte, ojojo då! det låter ju som en riktigt nice och alternativ arbetsplats det där hahaha.
(ja, förutom att deras andra hälft gärna såklart hade fått varit yrkesarbetande brudar om de nu hade velat det)
men så flashigt var det ju inte förstod jag sen. hehe, man läser väl det man vill ..?! ;P

22 juli, 2006 12:03  
Blogger vandrarvild said...

haha, jag läser ständigt fel sådär lite i farten, vilket leder till ganska roliga saker. Men du har nog rätt i att om mamma slutade på det där stället skulle det blir hönsigt som fan. Hon blir nog kvar tills pensionen om några år. Ständigt muttrande.

23 juli, 2006 22:07  

Skicka en kommentar

<< Home