fredag, juli 21, 2006

kisse igen

Jag har preparerat datorn med en fin bakgrundsbild tills ordinarie på måndag.
Den är alldeles alldeles för snäll, jag vågade bara gulla till det med den här katten. Den ser helt skraj ut. Well, skitsamma.

Varför säger man KISS KISS KISS till katter föresten?
Det är lite kul, på samma sätt som man ropar KOSSERA KOSSERA till kor... Man ropar ju inte vov vov vov till hundar precis.
Jag är skitbra på "kossera". De kommer alltid. Katter, å andra sidan, betraktar mitt 'kissande' med en viss överlägsenhet och låter en alltid vänta innan de kommer emot en med loja exakta steg.

7 Comments:

Anonymous Anonym said...

KOSSERA!!!???

På allvar...?

Säger/ropar man det?

Har jag aldrig hört

Du skojar med mig va?

21 juli, 2006 14:45  
Blogger Aronson said...

Katter är tydligen bäst på att höra s-ljud. Det är därför de flesta katter heter något med s i namnet. Åtminstone folk som kan något om katter döper sina katter så. Har jag hört.

Det är antagligen därför man säger kiss kiss...

21 juli, 2006 14:53  
Blogger vandrarvild said...

Mr @ mrbp.eu
Nej, jag skämtar inte. Det går att locka på kossor genom att med rätt ljus(kvinnlig/flickig) röst ropa "Kossera kossera kossera!".

Aronson: hade jag en katt(jag är hyperallergisk) skulle den heta Katt. Min framtida hund ska heta Per eller Jens eller nått helt vanligt killnamn. Bara för att... *haha*

21 juli, 2006 15:09  
Anonymous Anonym said...

katterna i Istanbul lyssnar inte till kisskisskiss..utan lystrar till pisspisspiss...svårt med utländska katter.

21 juli, 2006 18:40  
Blogger vandrarvild said...

Zandra: Jasså? Haha, undrar vad de lystrar till i t ex Kina, "Ching ching"?
*funderar*

21 juli, 2006 19:01  
Blogger Aronson said...

Jag ska ha hund. Han ska också heta ett "vanligt" namn. Länge ville jag ha en hund som heter Göran. Men sen kom HSB, och den drömmen försvann. Nu drömmer jag bara om en hund...

21 juli, 2006 19:42  
Blogger SoulEvolver said...

Haha, pratade just häromdagen med J om precis samma sak. Om vi ska skaffa hund så ska den heta Margareta eller Bengt eller något annat vanligt gammaldags svenssonnamn har vi bestämt, haha.

21 juli, 2006 21:14  

Skicka en kommentar

<< Home