fredag, juli 21, 2006

med en annan slags röst

Det är ungefär en timme kvar nu och det känns faktiskt inte riktigt som om jag inte ska komma tillbaka, inte ens det att jag packat ner mina saker(bestick, tallrik, tofflor) i tygpåsen(som ser ut att spricka) övertygar mig riktigt för nu har jag suttit här i åtta veckor.

Igår när jag pratade med D på msn sa jag mitt i allt, när jag insåg det; "Om en vecka är jag hos dig!" och bara den tanken lyfte upp den här dagen. Jag vet inte när jag ska åka ner, det beror på biljettpriserna, men jag säger tisdag till de som frågar, ifall att.

Jag har lite lust att skriva ett annat slags inlägg i dag med, något mer slagfärdigt.
Men va fan, jag har semester nu. Jag kommer att rösta något vänsterinriktat i höst och jag kallar mig feminist trots att jag rakar mig under armarna. Vad mer behöver jag ta itu med just nu? Mer nästankaffe kanske?(maskinen var paj, så nejtack) Eller fulsurfning.

Nyss var jag inne på en pingad blogg som visade sig vara porr- och erotiska noveller. Jag blev lite generad faktiskt. Jag vet inte varför. Det kan väl vara schysst att läsa hur nån stoppar sin "heta dolme"* i nån ylande brud men när jag sitter här på jobbets sista timme så kändes det plötsligt som om jag blev ertappad med något. Porrsurfande kanske? Nej.
Jag gillar föresten inte Expressenbloggarna. Layouten är ful, och jag kan inte läsa dem utan att störa mig på det. Jag har märkt att jag ganska ofta låter bli att läsa en blogg för utseendets skull. Jag är bloggytlig i en helt ny liga här. Texterna kan vara skitbra men stör jag mig på layouten återkommer jag alla gånger inte igen.
Vilket i sig skapar en teori om textskapande vs skönhetsbildande och huruvida man skulle kunna säga något om en person efter vilken bakgrund de har på sin blogg. Lite som ordens kläder eller personens attribut.




*Dolme är ett roligt ord. Man kanske kan kombinera det med dagens tidigare roliga ord "fluff". Fluffig dolme.

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jo vill du ta bort all självkänsla, stolthet och självförtroende hos en kille så använd just dom orden, har garanterat den effekten.

- Nämen, vilken fluffig dolme du har!

21 juli, 2006 17:37  
Blogger vandrarvild said...

*hehehehhehehehehheheheheh*
Tack för tipset!

21 juli, 2006 17:52  
Anonymous Anonym said...

Dolme låter extra mongo för mig eftersom det är en maträtt på persiska.. :S

Haha!

22 juli, 2006 01:26  
Blogger vandrarvild said...

Samira: Haha, dolme ÄR ett roligt ord. Vad är det för maträtt då? Som kåldolmar?

23 juli, 2006 11:39  

Skicka en kommentar

<< Home