torsdag, juli 20, 2006

diskret

klockan är inte ens elva och jag håller på att somna. Jag dricker nästankaffe för att hålla mig vaken, vilket bara leder till att jag springer på toa och munnen smakar surt, och när jag sitter på toa skulle det vara så lätt att luta sig mot toarullen och sova lite men jag vågar inte. Jag är en fegis helt enkelt, om än en något trött sådan.
Så istället sitter jag här och gäspar stort, sträcker på mig, och brölar ut nån slags "FAAAAAAAANVADJAGÄRTRÖTT!" när jag sträcker mig.

Jag är så diskret.
I hemlighet drömmer jag om att gå och sova klockan åtta ikväll, men vet att jag kommer piggna till så snart arbetsdagen närmar sig sitt slut....

När Lovisa kommer och visar ett par besöksbyxor i plast skrattar jag i alla fall och det piggar upp. Alltid något

6 Comments:

Blogger Unknown said...

Kanske en ny nyans på naglarna skulle pigga upp?

20 juli, 2006 10:47  
Blogger vandrarvild said...

nä, nagellacksmålande kräver en viss fingerfärdighet, så jag är alldeles för trött för det. du GILLADE verkligen den bilden av mig va, som nagellacksmålande med det ena benet över det andra? *hehe*
Dessutom måste jag ta bort det gamla för att lägga på nytt och jag har inget sånt shit med mig. Och ikväll ska jag skriva vampyrnovell så då ids jag inte göra det heller. :)

20 juli, 2006 10:58  
Blogger Aronson said...

Jag börjar förstå hur du har det. Nu har även jag fått så lite att göra på jobbet att till och med att blogga har blivit en plåga...

=/

20 juli, 2006 11:41  
Blogger vandrarvild said...

Sökaren: MÅste göra dig besviken på att jag inte har speciellt långa ben. Dessutom har jag headset... :)
Hade jag haft en kamera hade jag fotat plastbyxorna för de var så jäkla fula, såg ut som nån vuxenversion av blöja med ben. I vitt.... sexigt värre.

Aronson: Jamen, du förstår du hur jag haft det i tre veckor nu när det inte ringer och det andra som ska göras går på ett nafs. Så man spelar spel. Man bloggar. Man läser bloggar. Man hämtar kaffe och läser skräpiga tidningar som aftonskräpet och sen spelar man lite mer spel. Att man blir skittrött av det här är lite underligt faktiskt, men jag känner mig understimulerad som faaaaaaan mest hela tiden.

20 juli, 2006 12:14  
Anonymous Anonym said...

vet du vad som är så himmla bra? när jag har jobbat ett dygn s¨å har du skrivit 17 inlägg! Bara at frossa. Tackar....=D Och skånska är hur fint som helst! fråga bara ajja som garvar så hon dör och behöver tolk när jag drar igång på redig skaunska!

20 juli, 2006 13:27  
Blogger vandrarvild said...

Anna:Well, jag har ju inte haft alltför mycket att göra när jag varit på jobbet så.... Vi får se hur det blir nästa vecka när jag slutat :)

20 juli, 2006 14:00  

Skicka en kommentar

<< Home