torsdag, juli 20, 2006

32

Om sju veckor blir jag 32.
Jag har liksom redan tänkt att jag är 32, så när nån frågar svarar jag det för att strax därpå rätta mig själv.
Samtidigt skrattar jag när jag kommer på att jag fyllt 30. För snart två år sedan.
Det händer att jag gör något urbota fånigt hemma som typ sjunger en egenhändigt ihopsnickrad operaversion av en låt medan jag diskar och då, mitt i allt, inser jag att jag är gammal. Eller, jag är vad andra yngre tycker är gammalt.

Då skrattar jag åt hela situationen en stund

5 Comments:

Blogger vandrarvild said...

Och nu lät jag som en person som jag och Deus-darlingen brukar driva med "Det var jätteroligt och här är en bild på min strumpa".
Bummer.

20 juli, 2006 16:00  
Anonymous Anonym said...

Du är inte gammal du är mogen :)
Jag vill bli äldre, tydligen så blir det bättre då?
Livet alltså.

20 juli, 2006 19:20  
Anonymous Anonym said...

Om sju veckor blir jag 39. Då blir jag bjuden på tårta av företaget, och så får jag en eller två flaskor vin.
Är det gammalt eller ungt? Vete sjutton, kanske beror på vad man jämför med.
Om livet blir bättre ju äldre man blir vet jag inte. Fast det kanske beror på vad som är bra eller dåligt för en själv? Eller hur ens situation är?

20 juli, 2006 19:38  
Blogger vandrarvild said...

Samira: Oroa dig inte, du kommer dit tids nog ändå! Och OJ så vuxet det där lät då, haha! Men vad är det du väntar dig ska bli bättre?

Lennart: Grattis i förskott! Jag tror åldern sitter i tanken.Om du beter dig som 80 kommer kroppen hänga efter, men om du tänker som en 23åring att världen ligger för dina fötter och allt är möjligt kommer du automatiskt bli föryngrad. Dessutom hjälper det att ha vänner i alla åldrar, min ssýsterdotter är min yngsta vän och hon är 16(och den som säger"men det där kan du INTE ha på dig medan min mamma, 61 tycker samma sak är helt okej att gå ut i)och sen går det bara uppåt i åldrarna(eller utför, haha)

21 juli, 2006 07:47  
Anonymous Anonym said...

Håller med dig Lena, ibland känner jag mig som en tonåring...
I går körde jag förresten förbi Efesos och Behrn Arena

25 juli, 2006 22:12  

Skicka en kommentar

<< Home